Čekání na druhou polovinu chrudimského obchvatu by už nemělo trvat dlouho
Po chrudimském obchvatu jezdí řidiči od prosince 2015. Hotová je ale jen polovina důležité silnice. Druhá část zatím existuje jen na papíře. Podle plánu Ředitelství silnic a dálnic by stavba mohla začít už příští rok.
Silničáři mají vykoupenou většinu pozemků. Obchvat teď končí na výpadovce na Vysoké Mýto. Druhá část bude pokračovat kolem obce Orel až za Slatiňany, kde se napojí na silnici, která vede dál na Vysočinu. Trasa měří čtyři a půl kilometru a Ředitelství silnic a dálnic má 85 procent pozemků, které bude pro stavbu potřebovat. Zároveň ale počítá s tím, že získat zbytek bude složitější a nedá se ani vyloučit varianta vyvlastnění.
Zajímavosti o obchvatu: Kvůli silnici půjde k zemi 190 stromů, nahradí je ale 230 nových (především javorů a habrů). Mezi nejsložitější části stavby bude patřit most přes železniční trať dlouhý skoro 90 metrů. Podle loňského sčítání po už zprovozněné části obchvatu projede asi 11 tisíc aut denně.
Kvůli zpoždění muselo Ředitelství silnic a dálnic také nechat předělat posudek vlivu stavby na životní prostředí. Podklady už mají krajští úředníci, kteří rozhodnou, jestli stavba dostane zelenou. Posudek řeší třeba hlukovou zátěž, kácení stromů kvůli stavbě nebo třeba to, jestli na území nežijí vzácní živočichové.
Se stavbou druhé části obchvatu by se mělo začít příští rok. Na trasu se ale ještě před bagry a stavbaři vydají archeologové. Průzkum trasy by měl podle Ředitelství silnic a dálnic přijít na řadu někdy ke konci roku 2018.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Máme potřebu hledat střední cestu a nevyčnívat, ale proč nebýt ambiciózní, říká ekonomka
-
ŽIVĚ: Hokejisté Pardubic hostí v pátém finále Třinec, Radiožurnál Sport vysílá v přímém přenosu
-
Tři roky ‚pokání‘ za mši za Navalného. Pravoslavná církev v Rusku suspendovala kněze, který vedl tryznu
-
Hrad zveřejnil zápis z jednání o důchodech, ANO zvýšení hranice pro odchod do penze nerozporovalo