Češi mají stále větší zájem o vánoční úklid od specializovaných firem. Utratí za něj i tisíce korun

Úklidové firmy mají před Vánocemi napilno. Stále více Čechů si je najímá na vánoční úklid. Za jejich služby jsou ochotní zaplatit i tisíce korun. Největší nápor ale firmy teprve očekávají.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úklid (ilustrační foto)

Úklid (ilustrační foto) | Foto: Milan Kopecký | Zdroj: Český rozhlas

I přes velký zájem lidí mají stále ještě firmy několik volných termínů na úklid. Může za to i obrovská konkurence, která za poslední tři roky na trhu vzrostla.

Roste ale také zájem lidí o tyto služby. V porovnání s loňským rokem stoupl dokonce trojnásobně. Největší nápor ale firmy očekávají až po třetí adventní neděli. Podle loňského průzkumu GE Money Bank si na předvánoční úklid potrpí až 90 procent Čechů. Ne všichni ale využívají služeb profesionálů.

Ženy jsou nevěrné proto, že muži neuklízí, zjistila francouzská seznamka

Číst článek

Ceny úklidu se odvíjí od počtu odpracovaných hodin. V průměru vyjde hodinová sazba zhruba na 170 korun. Zájemci o úklid si můžou nechat vyčistit celý byt nebo zadat jen konkrétní práci. U některých agentur si zákazníci musí ještě připočítat i cestovné.

„Cena úklidu se tak pohybuje při klasické velikosti bytu 2+KK už od 450 korun až po tisíc. Pro mytí oken je cena v rozmezí od 400 do zhruba 1200 korun,“ říká Zuzana Baštová z projektu supersoused.cz.

Úklidové práce je možné reklamovat

Asi 40 procent všech zakázek tvoří sezonní úklid a mytí oken. Zájem je ale také o čištění koberců nebo kachliček v koupelně. Lidé ale mohou využít i jiné projekty, třeba služby hodinových manželů. Ti si často účtují nižší částky než profesionální firmy.

Mezi klienty těchto firem patří hlavně mladé rodiny s dětmi. Roste ale také počet mužů-manažerů, kteří jsou pracovně vytížení, a na úklid jim nezbývá čas.

Pokud není zákazník s úklidem spokojený, je samozřejmě možné úklidové služby reklamovat. Agentury by navíc měly být také pojištěné pro případ, že jejich pracovníci něco rozbijí. Zákazníci by si proto měli vždy zkontrolovat smlouvu a pečlivě ji uschovat, případně vše zdokumentovat fotografiemi.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme