Chrudimské Centrum sociálních služeb získalo prestižní certifikát kvality

14. červenec 2017

Pečovatelky Centra sociálních služeb a pomoci Chrudim získaly prestižní Značku kvality s nejvyšším možným hodnocením.

Certifikát potvrzuje, že se o lidi starají opravdu příkladně. Zařízení je vůbec první v kraji a druhé v republice, které toto potvrzení kvality dostalo. Vydala mu ho po půlročním důkladném prověřování Asociace poskytovatelů sociálních služeb.

„Žije se mně dobře, je tady klid a je tu o mě postaráno protože jsem zůstal sám, manželka mi zemřela před čtyřmi lety a příbuzných moc nemám.“ říká obyvatel domova Jan Stejskal, kterému bude zanedlouho 79 let a bydlí v domově už čtyři roky. „Je tady všechno zajištěno, obědy, úklid, prádelna je tady.“

Všichni obyvatelé žijí ve svém bytě a pečovatelky za nimi dochází, aby zjistily, s čím je potřeba pomoci. „Takže se nemusím o nic starat, víceméně jen o své záliby“, doplňuje Jan Stejskal.

Cesta k získání certifikátu nebyla lehká

Spokojenost seniorů chtělo chrudimské centrum ukázat i navenek a rozhodlo se proto zažádat o udělení Značky kvality. Pečovatelky musely dokázat, že se příkladně starají o seniory v domově i o další, za kterými dojíždí přímo domů. Vše posuzovala odborná komise Asociace poskytovatelů sociálních služeb.

Pomoc (ilustrační foto)

Jak vzpomíná ředitelka centra Marta Menšíková, dostát jejich představám bylo náročné. „Musely jsme hodně zapracovat, protože kritéria na udělení Značky kvality jsou přísná. Musely jsme předložit spoustu dokumentů, doložit, jakým způsobem zajištujeme stravování klientům, jestli máme nutričního terapeuta, byly to i dotazníky, ty jsme rozdávaly klientům, pak jsme je musely sesbírat a odeslat zpátky."

Plusové body i díky hodnocení seniorů

Senioři hodnotili přístup pečovatelek velmi vysoko - a centrum díky tomu získalo při posuzování hodně bodů. Podle pečovatelky Miroslavy Hofmanové je to navíc i ocenění těžké každodenní práce celého týmu sociální služby.
„Určitě je těch 5 hvězdiček, které jsme dostaly, to je krásné ocenění i pro nás vnitřně, pro všechny. Myslím si, že i klienti musí mít radost z toho, že bydlí v dobrém zařízení. Protože co si budeme povídat, nejsou všechna taková."

Kontroloři také sami sledovali, jak vypadá běžná péče o starší lidi, a jestli je pečovatelé dost informují a zapojují do společných besed, výletů nebo posezení. Podobný způsob hodnocení se už osvědčil v Rakousku, ve Velké Británii i ve Švýcarsku. Podle ředitelky Marty Menšíkové zabodovali chrudimští pečovatelé třeba i díky zpravodaji o místním dění.

„V tom časopise seznamujeme naše klienty právě s i s těmi změnami, které se chystají v rámci organizace nebo i s nějakým aktuálním děním, teď třeba bylo na domech s pečovatelskou službou grilování, takže i tomhle se píše."

Ocenění získala chrudimská sociální služba na 3 roky. Potom ho bude muset znovu obhájit.

autor: Tereza Hašková
Spustit audio