Cvičný požár v tunelu Radejčín na dostavované dálnici D8 ověřil, jak dobře se dá stavba odvětrat
Tunely Prackovice a Radejčín na stavbě dálnice D8 mají za sebou jednu z důležitých zkoušek. Požárníci tam museli prověřit, jak se podaří odvětrat tunelové trouby při velkém požáru. Zároveň také prozkoušeli techniku samotných tunelů.
Cvičení simulovalo požár autobusu v tunelu Radejčín. „Pracuji tady s anemometrem, který slouží k měření rychlosti vzduchu. V tuto chvíli se nám daří otočit proudění větru. Simulujeme totiž proudění jedním směrem a zjišťujeme, jestli zařízení dokáže otočit to proudění vzduchu,“ vysvětluje požární technik Martin Krčka.
Podle bezpečnostního technika tunelů Aleše Lebla jsou všechny tunely přes České středohoří řízeny z jednoho pracoviště ‒ z dispečinku v Řehlovicích na Ústecku. „Tato služba je určena nejen pro tunely Prackovice a Radejčín, ale i pro tunely Panenská, Libouchec. Řídíme víceméně celý úsek od Lovosic po českou hranici.“
Tyto zkoušky předcházejí plánovanému otevření dálnice D8. Je ale stále potřeba vyřešit nestabilní podloží pod prackovickou estakádou. „Trochu se nám ten svah začal hýbat. My to sledujeme a ŘSD a zhotovitelé připravují technické řešení tak, abychom ten svah stabilizovali,“ uvedl minulý týden ministr dopravy Dan Ťok.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po vstupu do EU opustily Lotyšsko desítky tisíc lidí. Odchází odborníci i celé rodiny
-
‚Jděte do pr**le.‘ Sochař Černý bránil v televizi své motýly na obchodním domě Máj v Praze
-
Podobnému autu jsem ještě nežehnal, řekl biskup po posvěcení chladírenského vozu pro Ukrajinu
-
Čínští plavci užili před olympiádou v Tokiu zakázanou látku, někteří z nich pak vybojovali medaile