Daniel Pitín chce "vytvořit pohled". Vybudoval si k tomu Barokní kancelář

13. leden 2016

V pražské Galerii Hunt Kastner představuje své nové obrazy malíř Daniel Pitín. Výstavu nazvanou Barokní kancelář a film s názvem Cloud Cartography můžete v Bořivojově ulici v Praze 3 navštívit do 27. února.

Malíř Daniel Pitín studoval na pražské Akademii výtvarných umění v ateliéru klasické malby profesora Zdeňka Berana a následně v ateliéru konceptuálních médií profesora Miloše Šejna. Jako malíř se přirozeně zařadil do mezinárodního kontextu současné malby. V jeho práci se figurální kompozice setkávají a prolínají se skutečnou i fiktivní architekturou a také odkazují k zdrojům z historie kinematografie.

Síť jako metafora nových médií, která nás ovládajíDaniel Pitín se v posledním období podle slov kurátora výstavy Jana Kratochvíla zaměřuje na téma, které není explicitně vloženo do práce samotné, ale dá se tímto způsobem volně interpretovat: „a to je téma komunikačních labyrintů, jakéhosi způsobu předávání informací v současné digitalizací velmi poznamenané společnosti. Samozřejmě můžeme najít nějaké přímé odkazy k fungování internetu, jak dokazuje film, který je součástí výstavy.“

Hledání jednoduchosti a základních tvarůK tvorbě Daniela Pitína od počátku neodmyslitelně patří film, který pro něj byl výraznou inspirací. Tu umělec potvrzuje i v případě výstavy Barokní kancelář, ale zároveň ji charakterizuje jako více „odhmotněnou“: „teď se ale snažím vybudovat ten virtuální prostor obrazu jenom pomocí jednoduchých tvarů a rezignoval jsem na užívání nějaké narace, ale používám tvary odkazující k pozdnímu modernizmu, jako jsou válec, čtverec nebo struktura. Tím se snažím budovat prostory a divákovi vlastně nabízím prostor sám k sobě“.

Spustit audio