Dětské Rádio Junior čeká řada novinek, ve hře je i změna jeho názvu

27. září 2017

Zkusíme spolu s dětmi vymyslet jméno, které by pro ně bylo více přitažlivé a bylo jasné, že vysílání je určeno právě pro ně,“ oznámil na Radě ČRo Petr Zettner, šéfredaktor Rádia Junior.

Rádio Junior, digitální stanice Českého rozhlasu zaměřená výhradně na dětské posluchače, projde v příštím roce postupně několika významnými změnami. Na dnešním zasedání Rady ČRo s nimi seznámil šéfredaktor Petr Zettner. V lednu příštího roku se posluchačům představí nové ranní vysílání a formáty Pohádková školka a Odpolední lajky. Víkendové vysílání bude prozatím beze změny.

V březnu 2018, kdy stanice oslaví své páté narozeniny, jsou připraveny programové novinky LOL a YouTubeři. Ze zmíněného vyplývá, že vedení stanice se v rámci změn zaměří i na fenomény, jako jsou youtubeři a internet obecně, které mladou generaci zajímají nejvíce. Zettner ve své prezentaci nevyloučil, že se stanice dočká i změny samotného názvu. „Je to s velkým otazníkem, ale měníme produkt od samotného začátku. Zkusíme spolu s dětmi vymyslet jméno, které by pro ně bylo více přitažlivé a bylo jasné, že vysílání je určeno právě pro ně,“ oznámil radním Zettner.

Rádio s příchodem nového šéfredaktora Zettnera mění řadu věci. Nejvýznamnějším krokem je zúžení cílové skupiny. Doposud to byly děti od tří do dvanácti let, nově to budou posluchači ve věku od osmi do dvanácti let. Český rozhlas s touto novinkou přichází na základě analýzy v rámci Radioprojektu a také monitoringem ostatních médií podobného typu v rámci celé Evropské vysílací unie (EBU). Novou strategií stanice bude, aby byla všude tam, kde její posluchači, a to napříč všemi médii (rozhlas, internet, sociální sítě). Rádio Junior ale zároveň nechce rezignovat na své poslání veřejnoprávního média.

Petr Zettner uvedl, že cílem změn je také dětské posluchače více zapojit do vysílání. Nové schéma nabídne o dvě hodiny méně živého vysílání ve všední dny. „Nemá smysl, abychom vysílali živě po osmé hodině, kdy jsou děti ve škole,“ zdůvodnil Zettner. Živé vysílání poběží proto opět v čase od patnácti do devatenácti hodin. Přes den se bude program věnovat informacím, vzdělávání, zábavě a nabídne i interaktivní formáty. Novinkou je naopak živé vysílání o víkendu, a to v době od devíti do dvanácti hodin. Doposud se o víkendu živě vůbec nevysílalo. Zettner si od změn slibuje zvýšení povědomí o značce mezi dětmi minimálně na 50 % a s rostoucím pokrytím DAB signálem i rostoucí poslechovost Rádia Junior.

autor: lukpo
Spustit audio