Firmy uzavírají smlouvy přes telefon, zákazníci to ale často netuší

20. srpen 2012
Zprávy z

I několikaminutový telefonát stačí k tomu, abychom uzavřeli často nevýhodnou smlouvu. Firmy nám takto nabízejí na první pohled levné kosmetické balíčky, knihy nebo cestopisné karty.

Jeden jediný telefonát stačí k tomu, aby se člověk dostal v dnešní době do pořádného maléru. Právě přes telefon je totiž možné uzavřít smlouvu, která je v řadě případů hodně nevýhodná. "Před rokem mi volali z jedné firmy a nabízeli mi cestopisné zboží. Protože to byla velmi výhodná nabídka, kývla jsem. Několikrát jsem se ale ujistila, že se neváži k odběru žádného dalšího zboží," začíná své vyprávění Dana ze Žďáru nad Sázavou.

Když paní Dana zaplatila 59 korun za úvodní balíček, brala celou věc za vyřízenou. Ovšem opak byl pravdou. "Za zhruba tři měsíce mi přišla složenka, abych zaplatila za další zboží. Postupem času se částka začala zvedat a teď dohromady činí okolo čtyři sta korun. Oslovila jsem už právníky a teď s nimi celou věc řeším. Vím, že zaplatit čtyři sta korun, není zas až tolik, ale proč bych to měla dělat? Vždyť já jsem si nic neobjednala," stojí si za svým žena.
Podle Karla Křivánka z jihlavského občanské poradny jde o typický příklad uzavírání smluv přes telefon. "Na takové věci by si lidé měli opravdu dávat dobrý pozor, protože celá věc může skončit až u soudu," uvedl.

autor: Lucie Maxová
Spustit audio