Kraj vyhání přetížené kamiony od litomyšlského zámku i z České Třebové
Pardubický kraj vyhlásil boj přetíženým kamionům. Chce jim znepříjemnit jízdu po regionálních silnicích, které nejsou na takovou zátěž stavěné a nákladní auta je ničí a obtěžují hlukem i místní občany.
Řešení se rýsuje v Litomyšli u zámku, ale i na dalších místech hlavně u měst, kde chybí obchvaty.
V Litomyšli jezdí kamiony okolo renesančního zámku, což je jediná hmotná památka UNESCO v našem kraji a navíc kolem ní vedou úzké křivolaké uličky s původní dlažbou, které nejsou na provoz těžkých aut stavěné. Otřesy vadí i samotnému zámku a silný provoz neprospívá ani turistickému ruchu. Dopravní zátěž se výrazně zhoršila v souvislosti s výstavbou logistického terminálu firmy METRANS v České Třebové.
Krajský úřad Pardubického kraje vydal vyhlášku, ve které zakazuje nákladním automobilům s hmotností nad 12 tun vjezd na silnici druhé třídy, která vede okolo zámku. Opatření by se ale mělo týkat i dalších krajských silnic: I/35, II/358, II/360 v Litomyšli a silnic I/14, II/358, III/31512, III/36012 v České Třebové. Vyhláška ale ještě neplatí, 2. srpna ji kraj vyvěsí na úředních deskách městských úřadů a pak je 30denní lhůta pro podávání námitek
Pomoci mají i vysokorychlostní váhy
Kraj ve spolupráci s ŘSD připravuje tzv. vysokorychlostní vážení kamionů. To funguje tak, že čidla dynamických vah jsou pod vozovkou a řidič jen bez omezení rychlosti přejede přes tři tenké proužky. Zařízení změří zatížení každé z náprav, zváží celé auto a informace pošle automaticky na příslušný odbor dopravy.
Hejtmanství už vytipovalo 11 míst, dvě z nich už mají stavební povolení (silnice druhé třídy u Ronova nad Doubravou a v Radlíně u Heřmanova Městce). Další možnosti jsou v Pardubicích na Hradubické, v Přelouči, Býšti, Žamberku, Ústí nad Orlicí, Sebranicích, v tunelu Hřebeč, ve Starém Městě a na úseku Chornice-Městečko Trnávka.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Škody budou v řádech stovek milionů. Čekáme, jak dopadne poslední mrazivá noc, říká prezident vinařů
-
Ministryně pro vědu a výzkum Langšádlová končí. ‚Neměla jsem lajky,‘ vysvětluje svůj odchod
-
Dluh narůstá, ale společnost nemá žádné příjmy. Likvidátor firmy Salia Group navrhuje její konkurz
-
Analytik o průzkumu: Překvapil mě nárůst stran mimo Sněmovnu. Možná zažívají renesanci