Majitelé e-shopů uspěli, ministerstvo financí zjednoduší elektronickou evidenci tržeb

Provozovatele e-shopů čeká změna v elektronické evidenci tržeb. Ministerstvo financí jim totiž zjednoduší režim pro odesílání účtenek finančnímu úřadu. Zjednoduší se i postup v případě poruchy přístroje, který vydává doklady podle požadavků ministerstva.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pokladna

Pokladna | Foto: Tomáš Adamec

Evidence tržeb má mezi obchodníky i svoje odpůrce. Konkrétně e-shopům se nelíbí zejména nejasné podmínky u plateb. „Důležité je, kdy do systému EET e-shop spadá a kdy ne,“ popsal Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci.

„Například, jaký je rozdíl mezi platbou kartou a platbou převodem. Velký problém byl u dobírky. Jestliže zboží přebírá zákazník od dopravce a platí v hotovosti jemu, tak by do toho systému e-shop vstupoval velice složitě,“ dodal.

Resort financí vyšel e-shopům vstříc právě u dobírky. Do režimu elektronické evidence tržeb teď nebude spadat situace, kdy poslíček přebere od zákazníka hotovost a peníze pak e-shopu pošle přes banku.

„Šlo nám o to, aby přepravní společnosti, které inkasují hotovost pro elektronické shopy a následně je majitelům těchto shopů pošlou standardním bankovním příkazem, tak aby se na ně nevztahoval režim EET. Což doposud bylo, a to se podařilo vyjednat,“ uvedl Karel Havlíček z Asociace malých a středních podniků a živnostníků.

Babiš v tržnici Sapa školil Vietnamce o EET. Nechal se i ostříhat, účtenku ale nedostal

Číst článek

To ale neplatí, když kurýr předá e-shopu tržbu v hotovosti. V tomto případě je nutné stvrzenku vystavit. Chystané změny potvrdilo i ministerstvo financí.

Podnikatelé, kteří vybírají peníze od zákazníků v hotovosti, musí mít pokladnu propojenou přes internet. Může se ale stát, že se přístroj porouchá a obchodník nebude moci stvrzenku vystavit. Pokud se tedy například hospodskému přístroj rozbije, musí psát tržby na účtenky ručně.

Původní plán počítal s tím, že všechny položky přepíše do systému a účtenku po účtence odešle. Nově je může poslat v balíku - tedy třeba 60 paragonů najednou.

Jako první změnu pocítí hoteliéři a majitelé restaurací, a to od letošního prosince.

Elektronická evidence tržeb (EET) | Foto: Český rozhlas

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme