Manon se vrací do Plzně. Po Tereze Brodské převezme po 29 letech štafetu Carolina Cortesi

18. listopad 2017

Zatím se v plzeňském divadle hrál příběh o rozmarné Manon celkem šestkrát. V baletu je to ale poprvé.

Manon je motýl, Manon je včela. Její příběh nasadilo plzeňské Divadlo J. K. Tyla celkem šestkrát: dvakrát v Pucciniho opeře, dvakrát v Masenetově a dvakrát v činohře. Naposledy uvedl „Manon Lescaut“ činoherní soubor – bylo to v roce 1988 a v hlavní roli zazářila tehdy mladičká herečka Tereza Brodská. A jako rytíř Des Grieux Pavel Kikinčuk.

Po 29 letech se Manon vrátí: a poprvé v baletu. Bude to první celovečerní balet Filipa Veverky, choreografa, režiséra a také autora libreta plzeňské „Manon“. Pro Veverku je Plzeň osudová: „Před 20 lety jsem začínal v Národním divadle v Praze. Ale první velkou roli jsem dostal jako host v Plzni, když tu nastoupil Pavel Ďumbala, a to v „Giselle“ jsem tančil Alberta. Po dvaceti letech jsem tady a dělám svoji první velkou choreografii.“

Poslechněte si: Poprvé se v Plzni představí rozmarná kráska v baletu Manon

Část programu divadelního představení Manon s Terezou Brodskou a Pavlem Kikinčukem z roku 1988, který byl v repertoáru Divadla J. K. Tyla

Proč zvolil Filip Veverka hudbu Alexandra Konstantinoviče Glazunova? „Slavná verze baletu Manon je od Kennetha MacMillana. Ten použil přepracovanou hudbu opery od Masseneta. Ta mi ale nepřipadá úplně ideální pro balet. Poslouchal jsem různé skladatele a Glazunov mě oslovil nejvíc,“ vypráví Veverka.

V roli Manon se budou alternovat tři sólistky plzeňského baletu. Mezi nimi nová posila, italská baletka Carolina Cortesi. „Des Grieux Manon vnímá jako čistou, ale ona ne vždy jedná čistě. Má ráda bohatství a pozlátko, ráda by zapadla do té nejvyšší společnosti. A je chytrá, vždy si dokáže udržet na své straně nějakého muže, který by u ní stál a vždy ji miloval,“ líbí se role Carolině Cortesi.

Balet „Manon“ má Divadlo J. K. Tyla v repertoáru od 18. listopadu 2017.

autor: Petra Kosová
Spustit audio