Mumie Ata není mimozemšťan, ale dítě s genetickými mutacemi

23. březen 2018

Zdá se, že zastánci teorií o mimozemských návštěvnících naší planety mají o námět méně. Vědcům se totiž podařilo rozluštit tajemství chilské mumie z pouště Atacama. Ta byla objevena v roce 2003 a ze všeho nejvíc připomínala tradiční vizualizace mimozemšťanů. Ve skutečnosti jde ale o kostru člověka.

Kostra sice lidskou bytost skutečně vzdáleně připomíná, ale měří jen patnáct centimetrů, má protáhlou lebku a chybí jí jeden pár žeber. To logicky vedlo k různým konspiračním teoriím, ale vědcům se na základě mnohaletého zkoumání těla i jeho dobře zachované DNA podařilo zjistit, že za tyto abnormality může nezvyklá genetická mutace.

Výzkum také prokázal, že mumie není stovky let stará, ale dítě zemřelo přibližně před čtyřiceti lety.

Odborníky původně zaskočil hlavně fakt, že kostra je menší než lidské novorozeně, ale má daleko vyvinutější kostru – ta odpovídá šestiletému až osmiletému dítěti. Ata, jak se mumii přezdívá, trpěla poruchami spojenými s nanismem, skoliózou a mnoha abnormalitami svalů a kostí. Dívka pravděpodobně zemřela krátce po porodu, nebo ještě před narozením.

Objev z roku 2003 samozřejmě vzbudil zájem zastánců mimozemského života. O chilské mumii vznikl dokonce dokumentární film s názvem Sirius. Kromě teorií o mimozemském původu se v něm spekuluje také o tom, že kostra patří zatím nepopsanému druhu primáta.

Vědci doufají, že by další zkoumání mohlo v budoucnu pomoci při léčbě některých poruch růstu nebo stárnutí. Po dokončení výzkumu budou ostatky vráceny zpět do Chile, kde budou pohřbeny podle tamních tradic.

autor: