Na šumavských tratích začaly jezdit nové motorové soupravy

10. prosinec 2017

Na železničních tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary od neděle 10. prosince jezdí nový dopravce. Kraj uzavřel smlouvu se společností GW Train Regio.

Ta před ostrým provozem testovala motorové soupravy nejen na rovinatých úsecích, ale také v šumavském terénu. Strojvůdci Jiří Vondra a Petra Sojka vyjmenovali výhody: „Řekl bych, že je to jednodušší na ovládání i údržbu. “ „Rychlejší výměna cestujících, lepší akcelerace, přívětivější pro cestující.“

Vlak je německé výroby z 90. let. „Nabízí komfortních 65 míst k sezení, bezbariérovou toaletu, místa pro vozíčkáře a kočárky. Je nízkopodlažní, takže cestujícím se mnohem lépe nastupuje,“ připomněl předseda představenstva GW Train Regio Pavel Fábera.

Souprava zvládne bez problémů i převýšení na Kubovu Huť. „Měli jsme tam odborníky, kteří na Kubovu Huť jezdí, a řekli, že jízdní vlastnosti jsou diametrálně lepší než u stávajících vlaků,“ připomněl Pavel Fábera.

Šanci svézt se v premiéře s novým dopravcem využil starosta obce Vrábče na Českobudějovicku František Ohrazda. „Já jsem moc rád, že naši obyvatelé budou moci jezdit pěkným vlakem a že se povedlo tu trať zachovat, protože před lety se hovořilo o jejím uzavření. To nás velmi mrzelo, jsme rádi, že jsme jedna z obcí na železnici,“ řekl.

Město Volyně vyslalo do vlaku, který bude jezdit na Šumavu, tajemnici úřadu Miloslavu Benediktovou. „Je velice pěkně uspořádaný, aby cestující měli pohodlí, nástupem počínaje. Je tu vybavení pro zavěšení kol, pro vozíčkáře, prostorná nová toaleta,“ chválila.

Smlouvu na provozování šumavských lokálek uzavřel Jihočeský kraj s novým dopravcem na patnáct let. Za jeho služby zaplatí podle hejtmanky Ivany Stráské dvě a čtvrt miliardy korun.

autor: Václav Malina
Spustit audio