Největší pokutu dostal v létě od ČOI hotel, který kvůli Krymu odmítl ruské turisty

Při letních kontrolách, zaměřených na koupaliště, památky, muzea, restaurace či stánky s občerstvením, rozdala letos Česká obchodní inspekce (ČOI) přes 464 pokut v hodnotě přes 1,2 milionu korun. Nejčastějšími prohřešky, které inspektoři objevili, bylo porušení „zásad poctivosti prodeje“ a neseznámení zákazníka s cenou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražské sídlo ČOI

Pražské sídlo ČOI | Foto: Marián Vojtek

Kontrol bylo přes 1300. Porušení zásad poctivosti prodeje, kam patří třeba poctivá míra u rozlévaných nápojů, konstatovali inspektoři ve více než 300 případech, neseznámení s cenou ve více než 100 případech.

Počet pokutovaných ještě může vzrůst, desítky správních řízení totiž ještě běží.

Přehrát

00:00 / 00:00

Výsledky kontrol České obchodní inspekce přiblížil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich

Z pravomocně udělených pokut mířila ta největší – ve výši 50 tisíc korun – na hotel na Ostravsku, který odmítl ubytovat turisty z Ruské federace.

„Říkal, nejenom na svých webových stránkách, ale také na vývěsce na vstupních dveřích, že neubytuje hosty Ruské federace kvůli anexi Krymu, což je diskriminace“ uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Počet udělených pokut se úplně nekryje s počtem zjištěných nedostatků, těch bylo 526, ani tak však podel Fröhlicha letošní čísla nijak zvlášť nevybočují.

„Když jsem koukal na předchozí roky, tak neustále se míra prohřešků drží kolem 40 procent plus minus, v tuto chvíli jsme na 39 procentech za rok 2014, loni to bylo o pár procent horší, v roce 2012 naopak o pár procent lepší,“ podotkl Fröhlich.

Čtyřicet procent kontrolovaných prodejců dušičkového zboží porušilo zákon

ČOI už představila i první výsledky kontrol takzvaného dušičkového zboží. Podle Fröhlicha zatím padlo přes 30 pokut za 38 tisíc korun. Prodejci opět chybovali při označení ceny, ale třeba také když zákazníkům nedali podrobné informace o použití výrobků.

„Týkalo se to například svíček, kdy provozovatel nakoupí svíčky například v nějakém hypermarketu, a pak je prodává po jednom kuse. V tom hypermarketu má jasný návod, jak se to smí používat, kde se mají svíčky umísťovat, ale když to prodává pak po jednom kuse, tak návod chybí, což samozřejmě odporuje zákonu,“ dodal Fröhlich.

Český rozhlas, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme