Odhad zastoupení MTV v Česku: Neplacenou televizi opustí do patnácti procent diváků

22. červenec 2016

Pozemní digitální televize, která je jedinou bezplatnou platformou tohoto typu u nás, je pochopitelně operátorům placených nabídek trnem v oku.

Úbytek deset až patnáct procent diváků způsobí podle společnosti Axocom, která mediálně a při jednáních s operátory zastupuje v České republice a na Slovensku mimo jiné kanály MTV a VH1, zavádění pozemní digitální televize DVB-T2. Tito diváci by se podle manažerky Eriky Luzsiczy měli přesunout k placené televizi. Není žádným překvapením, že se stávajícím tvrzením přišel Axocom právě v těchto dnech. Ve středu byl vládou schválen strategický dokument, který de facto celý proces zavádění DVB-T2 nastartoval.

Pozemní digitální televize, která je jedinou bezplatnou platformou tohoto typu u nás, je pochopitelně operátorům placených nabídek trnem v oku. Podle Českých Radiokomunikací využívá v současné době DVB-T okolo šedesáti procent populace, přičemž pro čtyřicet procent z nich je jediným možným způsobem příjmu televizního signálu. „V České republice je ve středoevropském kontextu neobvykle vysoký podíl domácností, které za TV vysílání neplatí,“ přiznává Luzsicza, ale zároveň dodává, že ochota lidí za kvalitní obsah platit roste.

Axocom, který je autorem dnešního výstupu pro média, neuvedl, odkud odhad úbytku diváků placené televize v řádu deseti až patnácti procent pochází. Firma v tiskové zprávě pouze operuje výzkumem společnosti NMS Market Research, podle něhož je než třetina Čechů nespokojena s programovou a obsahovou nabídkou neplaceného TV vysílání, více než polovina respondentů by však byla ochotna za kvalitnější TV vysílání platit maximálně 100 Kč, třetina by zaplatila 100 až 300 Kč.

autor: lukpo
Spustit audio