Pojišťovny budou hradit nároky klientů cestovních kanceláří jen ve sjednané výši

Klienti cestovních kanceláří zřejmě nebudou mít jistotu, že v případě krachu cestovky dostanou sto procent vzniklé škody zpět. Poslanci schválili novelu zákona o cestovním ruchu, podle které cestovní kanceláře nebudou muset překročit sjednaný limit plnění. Normu teď posoudí prezident.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cestovní kancelář (ilustrační foto)

Cestovní kancelář (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Podle ministryně pro místní rozvoj za hnutí ANO Karly Šlechtové budou muset cestovní kanceláře nejspíš nově posílat základní informace o svém podnikání ministerstvu.

„Není možné, že cestovky dostanou živnost, aby mohly podnikat, a následně by nebyly za něco odpovědné vůči státu. My chceme informační povinnost, aby nám dodávaly, jaké mají tržby, chceme počet prodaných zájezdů. To jsou informace, které mohou využít zmíněné pojišťovny k tomu, aby se rozhodly, jaký limit nastaví,“ uvedla Šlechtová.

Pojišťovny by podle přijaté úpravy měly s cestovními kancelářemi sjednat limit pojistného plnění ve výši minimálně 30 procent ročních plánovaných tržeb z prodeje zájezdů.

V případě, že předpokládají nižší tržby než v předchozím roce, pak minimálně 30 procent tržeb z předchozího roku.

Jana Čermáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme