Pražská městská policie řeší hlavně dopravní přestupky, noví radní to chtějí změnit

Pražští strážníci ročně odtáhnou přes dvacet tisíc aut, většinou z modrých zón. Právě dopravní přestupky městská policie řeší nejčastěji, jen ve dvaceti procentech se zabývá přestupky proti veřejnému pořádku. Pražští politici chtějí změnu, o podrobnostech budou jednat se šéfem městských strážníků Eduardem Šusterem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Městští strážníci v Jihlavě upozorňují na špatné parkování nasazením botičky

Městští strážníci v Jihlavě upozorňují na špatné parkování nasazením botičky | Foto: Olga Štrejbarová

Většina politiků z budoucí koalice na pražském magistrátu by uvítala změnu. Například nově zvolený zastupitel za Stranu zelených a zároveň místostarosta za Prahu 7 Ondřej Mirovský míní, že městská policie má dlouhou dobu špatné zadání.

„Já se budu snažit dostávat městské policisty do ulic. Ne aby tolik jezdili v autech a vyjížděli jen za pokutováním aut, ale aby skutečně chodili a fungovali ve smyslu, že se budou starat o bezpečnost veřejného prostoru, že budou skutečně něco hlídat,“ říká.

„Potom ve zbytku času mohou řešit dopravní přestupky. Ale myslím, že to by spíš měla řešit státní policie. Městská policie by měla mít jinou roli,“ myslí si Mirovský.

Místo botiček raději lístek za stěračem

Zastupiteli Karlu Březinovi z ČSSD se zase nelíbí, že městská policie až příliš často dává řidičům botičky.

„V tuto chvíli tam musí vozidlo městské policie přijet, nasadit botičku, potom, když postižený řidič zavolá, musí zase přijet, botičku sundat a tak dále. Myslím, že je lepší to vybírat prostřednictvím takzvaných lístečků za stěračem,“ zamýšlí se.

Budoucí primátorka Adriana Krnáčová z hnutí ANO odkázala v této problematice na svého kolegu Libora Hadravu, který má mít v radě na starosti dopravu. Ten se ale vyjádřit nechtěl, prý až po ustavujícím zastupitelstvu.

Kde, kdy a proč se v Praze odtahuje nejvíce aut? Najděte si svou ulici

Číst článek

Ředitel městské policie Eduard Šuster při svém nástupu do funkce v lednu 2013 sliboval, že se policie více zaměří na veřejný pořádek. Je přesvědčen, že městská policie pod jeho vedením daleko méně řeší dopravní agendu.

Zatímco před rokem 2013 bylo ze všech přestupků 90 procent dopravních, loni už to bylo 80 procent. A v tomto trendu prý hodlá pokračovat.

„Pouze za prvních osm měsíců letošního roku jsme odhalili a řešili o 30 procent více přestupků ve veřejném pořádku než ve stejném období uplynulého roku,“ konstatuje Šuster a dodává:

„Jsou to všechno přestupky, které občany skutečně trápí, jako je rušení nočního klidu, vzbuzování veřejného pohoršení, znečišťování veřejného prostranství.“

Ročně se odtáhne přes 20 tisíc aut

Jinak je to ale třeba v Teplicích, kde městská policie řeší dopravní agendu jen ze 60 procent.

Pražská městská policie letos nařídí odtah víc než dvaceti tisíc aut. Od roku 2011, kdy se stejnému tématu věnoval iHNed.cz, počet odtažených vozidel klesl o třetinu: tehdy městská policie odtáhla 32 tisíc aut, letos strážníci předali informace o 24 tisících odtazích.

Podle Šustera je to tím, že se policie snaží přestupky řešit jinak než odtahem, třeba jen pokutou. Oslovení politici si ale myslí, že odtahů je stejně pořád hodně a strážníci by měli nařídit odtah auta jen z opravdu závažných důvodů.

kap, Markéta Chaloupská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme