Prima rozšíří hybridní vysílání HbbTV o e-Sports, chystá i další aplikace

26. květen 2016

Mediální skupina hodlá technologii podpořit i reklamní kampaní, kde chce divákům vysvětlit, co jim přinese.

Společnost FTV Prima, která je provozovatelem stanic pod hlavičkou Prima, připravuje pro majitele chytrých televizorů a přijímačů s funkcí HbbTV připojených k internetu rozšíření hybridního menu o e-Sports. Jde o platformu, která je zaměřena na fenomén počítačových her. V letošním roce firma streamovala skrze Primu Cool už několik turnajů. Jejich průměrná návštěvnost byla na hybridní platformě HbbTV devatenáct tisíc uživatel (připojených zařízení). Prima popularitu těchto přenosů zvýšila překladem do češtiny.

Na Primě Cool bude konkrétně v průběhu léta nasazena na hybridním vysílání aplikace e-Sports. Bude to jakýsi kanál v kanále, který už je v rámci klasické lineární distribuce dostupný v placených službách (kabel, satelit). K tomu chce Prima připravit pro e-sport ještě bonusový materiál. „Patříme mezi největší výrobce videa. Evidujeme od čtyřiceti do šedesáti tisíc zhlédnutí,“ konstatoval šéf nových médií Primy Daniel Grunt a doplnil: „Zásadně jsme investovali do naší vlajkové lodě Prima Play, kterou rozšiřujeme o naše bonusové materiály.“

Grunt si pochválil, že sledovanost videí po spuštění Prima Play vyskočila mediální skupině o 100 až 150 %. Tato platforma je pochopitelně doplněna na základě komerčního modelu o reklamu. V případě, že chce divák sledovat videa bez reklamy, musí si zaplatit 49 Kč/měsíc. Pro tuto možnost se rozhodlo prozatím tisíce lidí. Měsíčně eviduje Prima okolo dvou set tisíc připojených televizorů přes HbbTV. Google Analytics ukazuje dle interních statistik měsíčně okolo dvou milionů televizorů za měsíc. Hybridní vysílání Primy tedy v současné době využívá přibližně desetina všech televizorů vybavených v ČR funkcí HbbTV.

FTV Prima vidí v platformě HbbTV budoucnost. Kromě již zmiňovaného e-Sports televize uvažuje o tom, že by do hybridního vysílání mohla dostat i některé své další projekty, například Prima Fresh. Od léta by měla být Prima schopna tematicky cílit podle času. Synchronizace s televizním spotem znamená, že ke klasické televizní reklamě bude připojen doplňkový servis. Výsledky reklamních kampaní na platformě HbbTV si Prima i inzerenti pochvalují. Aktuální kampaň O2TV předčila očekávání a O2 Czech Republic proto bude inzerovat na hybridní vysílání další produkt. Hybridní televizi chce Prima podpořit i kampaní.

autor: lukpo
Spustit audio