Řidiči jedou po dálnici až do Hradce Králové. První kilometry se začaly stavět v roce 1978
Řidiči se po letech čekání dočkali dálnice D11 až do Hradce Králové. Dnes odpoledne silničáři otevřeli poslední téměř 4 kilometry dlouhý úsek až do krajského města. Přímo na konci nové dálnice jsou i naši reportéři Martin Pařízek a Ondřej Vaňura.
Stojíme přímo na vyústění dálnice D11 v Hradci Králové - Kuklenách. Na tuto stavbu čekají tisíce lidí, kteří žijí podél silnice I/11, ale i obyvatelé čtvrti Plačice, přes kterou denně projede tisíce automobilů.
Jedním z míst, kde doprava pravidelně vázne, je Nové Město u Chlumce nad Cidlinou, kde dodnes musely kamiony sjíždět z dálnice D11 a pokračovat po staré silnici.
Tady jsou slova nezávislého starosty Nového Města Vladimíra Horyny, podle kterého se nově lidem v obci velmi uleví: „Určitě. Spousta lidí bude spokojených. Protože to je hrozné, když vám jezdí kolem domu kamiony jeden za druhým. Tady jezdí převážně většina Poláků. Všichni jezdí přes nás, takže v pondělí ráno to je úplná katastrofa. Ani se nedá přejít silnice. To je jeden kamion za druhým. A tak je to pořád, celé dny."
To už tedy od dnešního odpoledne neplatí. Kamiony i osobní automobily z dálnice sjíždějí až v Hradci Králové.
Dálnice na Hradec Králové se začala stavět už v roce 1978
Propojení Praha, Hradec Králové, Trutnov a hranice s Polskem vychází z plánů už z roku 1939. Dálnice se začala stavět v roce 1978. Po osmi kilometrech dnešní D11 jsme jeli poprvé v roce 1984.
Ředitelství silnic a dálnic dnes kolem 15:00 otevřelo poslední, celkem 3,7 kilometru dlouhý úsek dálnice D11 do Hradce Králové. Dosud motoristé sjížděli z dálnice přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan.
Stavba dálnice před Hradec Králové stála od roku 2006, především kvůli nevykoupeným pozemkům farmářky Ludmily Havránkové a jednání se stavební firmou, 1,3 kilometru dlouhý úsek nemohl být využívan. Chybějící 2,4 kilometru dlouhý úsek za 882 milionů korun bez DPH se začal stavět v roce 2014.
Provoz na nově zprovozněné dálnici bude několik měsíců omezený kvůli úpravě v místě provizorního sjezdu u Libišan, práce by měly skončit do Vánoc.
Dálnice D11 by od Hradce Králové měla pokračovat dál na Jaroměř a poté k polským hranicím v Královci u Trutnova, kde se má napojit na budovanou polskou silnici S3.
Stavba mezi Hradcem Králové a Jaroměří měla začít již letos, stavební povolení však rozkladem napadlo hnutí Děti Země, což způsobí zpoždění začátku stavby o několik měsíců. Nový úsek se tedy začne stavět nejspíše na jaře příštího roku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Agrofert zažaloval ministerstvo zemědělství. Chce zvrátit, že musel kvůli Babišově střetu vrátit dotaci
-
50 hodin v USA. Americká cesta premiéra Petra Fialy krok za krokem
-
Jako když se Krteček staral o orla. Malá Jana babybox už viděla a všechno ví, kromě svého data narození
-
‚Porvat se‘ pro dobrou věc. Vojáci se utkají v charitativních zápasech na pomoc veteránům