Šéf Českého rozhlasu: Pro digitalizaci rádia hledáme vhodného partnera

27. duben 2016

René Zavoral vidí budoucnost rádia jako hybridní, tedy v kombinaci klasické distribuce a internetu.

Český rozhlas musí najít adekvátního partnera, který by mu pomohl s rozjezdem digitalizace rádia. Ve včerejším rozhovoru pro server DigiZone.cz to uvedl generální ředitel veřejnoprávního média René Zavoral. Ten zároveň přiznal, že podpora tohoto procesu ze strany politiků je bohužel v tuto chvíli minimální. Český rozhlas je nicméně podle Zavorala na celý proces připraven a má již připravenou strategii, podle níž je možné toto vysílání rozjet i bez pomoci státu. Podpora politiků je nicméně důležitá, protože digitalizace rádia je budoucností rozhlasového vysílání.

René Zavoral vidí budoucnost rádia jako hybridní, tedy v kombinaci klasické distribuce a internetu. „Do rozhlasové digitalizace se pochopitelně musí zapojit nejen státní správa, ale i ostatní broadcasteři nebo třeba autoprůmysl. Jsme součásti několika iniciativ a pracovních skupin na ministerstvu kultury, ministerstvu průmyslu a obchodu, Českém telekomunikačním úřadě,“ konstatoval Zavoral, který dále přiznal, že poslední přibližně rok se v oblasti DAB vysílání tohoto na našem trhu příliš neudálo. Digitální rozhlasové vysílání je v tuto chvíli prozatím spíše záležitostí fajnšmekrů. To se ale v následujících letech změní.

Český rozhlas v tuto chvíli provozuje ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi DAB+ multiplex v Praze. Díky síle 20 kW je Žižkov jedním z nejvýkonnějších vysílačů tohoto druhu v Evropě a pokrytí zdaleka překračuje nejen hlavní město, ale i střední Čechy. Na přípravě legislativy, která by rozšíření DAB rádia umožnila a zakotvila právně, se v tuto chvíli pracuje. Významným hybatelem digitálního rozhlasu bude v budoucnu pochopitelně automobilový průmysl. „Logicky se nabízí Škoda nebo Hyundai, ale jejich ochota, pokud neexistuje jasná strategie pro budoucnost, je samozřejmě minimální,“ přiznal Zavoral.

autor: lukpo
Spustit audio