Singl Physical od Olivie Newton-John inspiroval kampaně pro zavádění DAB rádia

23. květen 2016

Švýcarsko je jednou z evropských zemí, kde se digitální rádio těší velké popularitě. Roste zde poslech technologie DAB+ v automobilech i domácnostech.

Nejprve v Nizozemsku a letos i ve Švýcarsku byla spuštěna kampaň k propagaci digitálního rádia, jejíž inspirací je singl Physical od zpěvačky Olivie Newton-John. Jako refrén je však použita předělávka „Let’s Get Digital“ – do českého překladu „Digitalizujme“. Stejně jako v nizozemském promo spotu jsou i v tom švýcarském použity známé tváře, respektive hlasy tamních rozhlasových stanic, které vsadily na digitální distribuci prostřednictvím technologie DAB+. Kromě veřejnoprávního rozhlasu SRF 3 tak jde například o programy Radio Pilatus, Radio Bern 1, Radio 24, Basilisk nebo Radio Zürisee.

Švýcarsko je jednou z evropských zemí, kde se digitální rádio těší velké popularitě. Na rozdíl od Norska, které vypne VKV rozhlas v příštím roce, ale nemá ještě tento termín přesně stanoven. Švýcarsko už se nicméně zavázalo, že analogové rádio bude v následujících letech utlumovat. Poslech digitálního rozhlasu je v této zemi populární i v domácnostech, hlavní tahounem je však automobilový průmysl. Právě do budování pokrytí tunelů signálem DAB budou v následujících letech putovat významné finanční prostředky.

autor: lukpo
Spustit audio