Škoda Auto chce převést stovky zaměstnanců k externím firmám, odbory hrozí stávkou

Mladoboleslavská Škoda Auto chce převést až několik set zaměstnanců na externí firmy. Informovala o tom Mladá fronta Dnes. Opatřením prý podnik ušetří a zlepší efektivitu práce. Odbory ale s kroky nesouhlasí a hrozí stávkou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výrobní linka Škoda Yeti

Výrobní linka Škoda Yeti | Foto: Škoda Auto

Firma chce podle MF Dnes snížit výdaje a udržet konkurenceschopnost. Cílem automobilky je do roku 2018 prodávat 1,5 milionu vozů ročně.

V rámci efektivního fungování chce proto některé služby přenechat externím firmám a sama se pak věnovat činnostem, které přímo souvisejí s výrobou.

Škodovka se údajně plánuje zbavit zhruba 800 zaměstnanců. Mimo firmu tak mají jít například pracovníci ve výrobě nářadí. Ti se ale bojí, že přijdou o část mzdy.

Mluvčí automobilky Jana Bahníková však popírá, že by se podmínky měnily. „Pokud by došlo k vyčlenění určitých činností, tak samozřejmě žádný zaměstnanec o pracovní místo nepřijde. V tomto případě by buď dostal novou nabídku od společnosti Škoda Auto, nebo by mohl přejít k dodavateli, ale s garancí všech podmínek jaké měl doposud,“ tvrdí.

Odbory se bojí o výhody

Odborům se kroky firmy nelíbí, podobné zkušenosti s přesouváním zaměstnanců totiž už mají. Podle nich přijdou pracovníci o většinu výhod a benefitů. Na nedávné schůzi proto řešili, jak úspornému programu zabránit. Pokud Škoda nezmění přístup, odbory hrozí i stávkou.

Firma zaměstnává celosvětově skoro 26 tisíc lidí. V rámci úsporného programu už několik let snižuje počty zaměstnanců – hlavně mezi techniky.

Nové vozy značky Škoda | Foto: Škoda Auto

Spekuluje se, že automobilka chce propustit i část manažerů a koordinátorů. Automobilka však takové informace popírá.

„Škoda Auto žádné propouštění neplánuje. Naopak, stav personálu se oproti loňskému roku ještě lehce zvýšil a další nová místa se vytvářejí,“ říká mluvčí Jana Bahníková.

Společnosti se v posledních letech daří. Loni zvýšila prodej téměř o 13 procent, což je vůbec nejvíce v historii automobilky – téměř 1 040 000 vozů. Podle vedení firmy ale bude příštích deset let naopak nejtěžší dekádou podniku.

mka, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme