Štěpán Wolde: Óčko Gold čekají změny, zvažujeme spuštění dalších stanic

6. září 2017

Podle generálního ředitele Óčka vedení hudebních televizí nemyslí na rok dva dopředu, ale na možnosti, které by se mohly s příchodem pozemního vysílání DVB-T2 otevřít.

Letošní podzim by měl být na novinky v oblasti digitální televize opět velmi bohatý. Co si pro své diváky připravilo Óčko?

Fakticky jsou hudební kanály těmi, které dělají nějakou obsahovou obměnu nejčastěji. Jsme závislí na tom, jak se vyvíjí hudební scéna a nasazování nových písniček je něčím zcela přirozeným. Oživování programu je průběžné a přirozené. Nějaká programová inovace související s technologickými inovacemi je nutná. Mluvím o tom, jak se snažíme prolínat on-air, on-line obsah vysílání. O tom, jak se snažíme dostat obsah ze sociálních sítí do vysílání a naopak. Je to nějaký klíč k tomu, jak může být do budoucna značka úspěšná u mladé generace. Pokud bychom se soustředili pouze na televizní obrazovku, značka by odumírala.

Jaké tedy chystáte novinky v oblasti programu?

Co se týká pořadů na „červeném“ Óčku, zásadní novinky nechystáme. Pro nás je nadále důležité živé vysílání pořadu MIXXXixér, které běželo na jaře velmi úspěšně a velmi dobře fungovalo i o prázdninách, kdy se vysílalo dopoledne. V rámci tohoto pořadu chystáme invoce a zvažujeme, že bychom se od října vydali směrem vysílání jednoho živého MIXXXERU navíc. Je to věc, která velmi dobře funguje jak ve sledovanosti, tak na ohlasech ze sociálních sítí i obchodně. Od října bychom nejspíše nabídli toto vysílání navíc v pátek. Naše programové úsilí se už ale několik měsíců ubírá k naší druhé celoplošné stanici, tedy zatím druhé celoplošné stanici, Óčko Gold, kde chystáme významnou proměnu. Od 1. října bychom tuto stanici rádi změnili ze stanice primárně soustředěné na největší hity minulosti, na největší hity vůbec. To znamená, ne osmdesátá a devadesátá léta, ale i současnost u velkých hitových interpretů. Chceme tím zasáhnout střední věkovou skupinu, která chce stále dostávat servis hudební televize, chce se cítit mladá, ale pokud bychom jí pouštěli obsah pro teenagery, tak by to pro ni nebylo srozumitelné. Jde nám o to, abychom na televizní obrazovce nabídli skupině klíčové pro televizní sledovanost aktuální obsah, který chce. Nejsou to jen osmdesátá a devadesátá léta, ale i milénium a hity současnosti.

Objeví se na Óčku Gold moderované pořady?

Počítáme s tím, že se postupně začnou objevovat moderované pořady. Oni už tam jsou v tuto dobu. Premiérově jsme tam přesunuli například Limuzínu s Mírou Hejdou. Jsou to podle nás věci, které odpovídají střednímu věku. Počítám, že se to bude pohybovat někde mezi třiceti až padesáti nebo třiceti až pětačtyřiceti lety. Chystáme i nové playlistové pořady. Speciální pořady by se měly týkat večera od osmi do desáté hodiny.

Čili Óčko Gold se více programově rozkročí.

Přesně tak. Rozkročení se týká nejen stávajícího Óčka Gold, ale vůbec toho, co vysíláme v televizích. Červené Óčko chceme orientovat na mladou teenagerskou skupinu od nějakých patnácti do dvaceti let, možná v širší skupině od dvanácti do čtyřiadvaceti let, a chceme dát těmto lidem, co je opravdu zajímá, a to nejen na televizní obrazovce, ale multiplatformě. Žluté Óčko by mělo být velmi silně orientované na střední generaci a má být silné v oblasti televizního vysílání. Může se stát, že za nějaké dva tři roky bude pro výkon v televizi důležitější současné Óčko Gold než Óčko červené. V horizontu dvou tří let se to klidně může stát, protože žluté Óčko se bude orientovat na generaci, která u televizních obrazovek stráví výrazně více času než generace, na kterou je orientované červené Óčko.

Probrali jsme Óčko a Óčko Gold. Co s Óčkem Expres?

Expres zůstane v podobě, v jaké je. V ní plní několik rolí. První je, že pokrývá spektrum hudby, která se neobjevuje ani na hitovém, ani na Óčku Gold. Je to hudba moderní metropolitní. Je to hudba, která není tou nejširší komercí. Takovou hudbu určitě chceme hrát a chceme být značka, která nezapomíná ani na tento druh hudby, protože mezi dvěma generačními skupinami, o kterých jsem mluvil, je jedna, která je někde od dvaceti do třiceti let a jsou to lidé, kteří se zajímají o nové trendy a my se chceme ukázat jako značka, která těmto lidem může něco nabídnout. Druhý smysl je mír ucelené portfolio kanálů i pro distributory kabelové, satelitní a IPTV, kteří mohou svým zákazníkům nabídnout širší spektrum hudby.

Chystáte i nějaké změny v distribuci vašich kanálů?

Aktuálně ne. V letošním roce jsme ve spolupráci s kolegy z Mafra Slovakia věnovali tomu, abychom dotáhli distribuci všech našich stanic na Slovensku a dostáváme na Slovensko jak Óčko Gold, tak i Óčko Expres. V příštím roce se chceme zaměřit na posílení distribuce a portfolio našich kanálů v České republice. Neděláme to s výhledem nejen na příští rok, ale i další, s ohledem na vývoj v DVB-T a DVB-T2. Pak může vzniknout prostor pro další kanály, které by pod značkou Óčko mohly vzniknout. U struktury stávajících třech kanálů nemusíme skončit a máme nějaké další kanály s ohledem na cílové skupiny hudby, a co zajímá operátory.

V dubnu jste Mediáři řekl, že plánujete spustit hudební televizi Óčko RockZone. Jak to vypadá s tímto projektem?

Óčko RockZone je určitě jedna z těch potenciálních značek a obsahů, které bychom chtěli připravit. Nedokážu říct, jestli to bude od začátku příštího roku nebo v jeho průběhu, ale je to určitě věc, na které pracujeme.

Otázkou je, zdali se pro takovou stanici najde vhodný distribuční mix.

Nemyslíme na rok dva dopředu, ale na možnosti, které by se mohly v DVB-T2 otevřít. Na tuto dobu chceme být připraveni.

Studio hudební televize Óčko

Vraťme se ještě k Óčku Gold, u něhož hovoříte o relaunchi. Chystáte tedy například i změnu grafiky?

Chystáme změnu grafiky, chystáme změnu vizuálu a změnu názvu.

Takže Óčko Gold už nebude?

S největší pravděpodobností ne. Nemůžu to říci definitivně, protože zatím nemáme licenci na stanici s novým názvem. V logice, kterou jsem již popsal, je i změna názvu (pozn. red.: Provozovatel stanice žádá RRTV o vydání satelitní licence pro stanici Óčko Star).

V rozhovoru z loňského roku jste se zmínil o možnosti spuštění Óčka ve vysokém rozlišení. Je tahle záležitost na stole, nebo ji aktuálně neřešíte?

Nemyslím si, že kterákoliv z komerčních stanic by chtěla nabídnout HD vysílání. Udělat stanici v HD chceme, umíme to, jsme na to připraveni, ale nejsme připraveni to udělat zadarmo. Je v tom úplně stejná logika jako mají ostatní komerční vysílatelé.

Další oblastí, v níž bylo Óčko aktivní, je hybridní vysílání, s nímž jste vedle České televize přišli jako jedni z prvních. Jak tuto technologii v současné době chápete a máte s HbbTV nějaké plány?

Zjistili jsme několik věcí a několik jich zjistil i trh. Ukázalo se, že HbbTV v českých podmínkách opravdu může fungovat. Zásah je dobrý a lidé jsou připraveni proklikávat. Současně jsme zjistili, jaké můžou být různé modely pro využití. Jsou obsahové, marketingové a obchodní a pro nás je aktuálně důležitý ten obchodní. HbbTV používáme primárně jako obchodní platformu a některé kampaně, které jsme nasadili, dosahují opravdu velmi dobrých ukazatelů, a to nejen v počtu zhlédnutí, ale také proklikovosti. Obsahové aktivity jsme zatím neposunuli, protože v tomto směru zatím nevidím žádný obchodní model. Nejspíše v příštím roce je před námi velký úkol využít HbbTV efektivně pro propojení on-air vysílání se sociálními sítěmi. Právě proto potřebujeme udělat i rozkročení dvou kanálů. Letos v létě jsme se snažili hodně propojovat živé vysílání s živým vysíláním na Facebooku a sledovali jsme, co to udělá. Ten další úkol je zobrazit telefon ve vysílání, což bude pro HbbTV ta nejjednodušší cesta.

Takže odezva na tyto přenosy byla dobrá?

Velmi dobrá. Mladou cílovou skupinu vlastně nic neučíme. Skutečnost, že mladí lidé mají mobilní telefon stále v ruce, je jasná a my toho chceme jen využít. Pokud mají vysílání puštěné, tak na mobilním telefonu s tou značkou a obsahem na obrazovce komunikují.

Do budoucna tedy budete nadále s těmito přenosy pracovat?

U HbbTV je z pohledu obsahu ta propojenost právě nejzajímavějším prvkem, který technologie nabízí. Propojení s touto platformou dává celé značce Óčko nějakou unikátnost.

Uvažujete u hybridního vysílání i o nějaké provázanosti s Mafrou?

V letošním roce byl velmi patrný jeden velký projekt, který propojoval Mafra obsah s obsahem Óčka. To byla Single Lady (seriál z prostředí hudební televize Óčko s Janou Plodkovou, pozn. red.). Byla nejen nasazená na serveru Playtvák, ale i v našem vysílání. Objevovala se například i na sociálních médiích. Takové projekty chystáme i na příští rok, bude jich víc a hodláme pro ně určitě využít i HbbTV. Hybridní vysílání může být ideální platformou, kam se takový obsah může dostávat.

Předpokládám, že konkrétnější asi být nemůžete?

Ne, ale myslím si, že Mafra zanedlouho tyto projekty představí.

Budou tam věci pro Óčko i Gold?

Jsou tam věci, které jsou i hodně pro Gold.

autor: lukpo
Spustit audio