Tunelem Blanka řidiči projíždí už půl roku. Odlehčil centru, v Praze 6 ale vznikají kolony

Přesně před půl rokem byl v Praze otevřen tunel Blanka. První auta tudy projela loni 19. září. Komplexem, který stál včetně napojení na Strahovský tunel 43 miliard korun, projedou denně desítky tisíc řidičů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tunel Blanka

Tunel Blanka | Foto: Satra a.s.

„Za půlroční používání tunelu Blanka denně projede zhruba 75 tisíc automobilů v obou směrech,“ řekl mluvčí Jan Rachota ze společnosti ČKD Praha DIZ, která je dodavatelem technologické části stavby.

Nejsilnější provoz je v Blance během ranní špičky mezi osmou a devátou hodinou. Nejvíc řidiči využívají vjezd v Troji. Na mnoha místech Blanka dopravě značně ulevila.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tunel Blanka slouží řidičům přesně půl roku. Kde ulevil dopravě a kde ji naopak zkomplikoval, shrnula Lenka Rezková

„Výrazně je to vidět v ulicích Argentinská a dalších. I v centrální části Prahy je vidět, že třeba na Malé Straně opadl provoz,“ popsal radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

V některých částech Prahy se ale naopak provoz zhoršil. Komplikace jsou například v okolí Vítězného náměstí, kde řidiči často stojí v kolonách. Město o problémech ví a chce je společně s Prahou 6 řešit. Každodenní zácpy ale hlásí i Patočkova a Bělohorská ulice.

„Dlouhodobě byla zamýšlena břevnovská radiála, která by měla této oblasti ulevit. S Prahou 6 o tom nicméně neustále diskutujeme,“ popsal Dolínek plány do budoucna.

„Hlavně je tam velmi špatně řešená nedostačující kapacitní křižovatka Vypich. Tam se musíme podívat, zda je možná rychlá úprava v řádu let, kdy by se mohla zprůjezdnit,“ dodal.

Během půlročního provozu se v Blance řešilo několik technických problémů. Poslední z nich ve středu. Kvůli stavebním pracím se v tunelu zvedl prach a požární čidla komplex uzavřela.

„Událost ukázala, že všechny systémy fungují, jak mají. Nebyla žádná odchylka od bezpečnostních standardů a požadavků, které jsou na tunel uplatňovány,“ řekl Rachota.

Otevření Blanky bylo několikrát odsunuto. Jedním z důvodů byla mokrá kabeláž, která se musela měnit. Tyto problémy se podle Dolínka po opakovaných kontrolách už neobjevily.

Lenka Rezková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme