Twitter je stále ve ztrátě. Ať využije nebo prodá data o svých uživatelích, radí analytik

6. únor 2015

I přes růst tržeb je Twitter stále ve ztrátě. Příjmy americké internetové společnosti ve čtvrtém čtvrtletí 2014 překonaly očekávání trhu: dosáhly 479 milionů dolarů. To je v meziročním srovnání o 90 % více.

Ve srovnání s předchozím obdobím se ale firmě zpomalil nárůst počtu aktivních uživatelů a dále zůstává ve ztrátě, která je podle BBC ve výši 125 milionů dolarů.

„Je to firma s obrovským potenciálem, to znamená úspěšná. K úspěchu, aby ho skutečně realizovala, ale bude muset ještě přidat to, aby se dostala do zisku. Nicméně není překvapivé, že taková firma ještě není v zisku, to je standardní u firem podobného typu,“ hodnotí ekonomické výsledky analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

Podle něj zisk přijde časem. Twitter prodává reklamu, má další marketingové aktivity a tržby odpovídají tomuto byznysu.


Český rozhlas Plus na Twitteru

„Twitter primárně soutěží s Facebookem, takže jde o to, která z těchto firem dovede vymýšlet nové a nové postupy, jak přilákat uživatele. To je jedna věc. Druhá věc je, že tyto firmy mají obrovský potenciál ve využívání dat,“ myslí si analytik.

Jak dodává, Twitter má zhruba 300 milionů měsíčních uživatelů:

„To je obrovská masa informací, která jde využít ve prospěch Twitteru nebo prodat třetím stranám. To je podle mě zásadní pro budoucnost těchto firem: počet uživatelů není nafukovací, a proto musí využívat data, která o uživatelích mají, aby se dostávaly k dalším penězům. U Twitteru bude zásadní, aby dovedl tato data využívat.“

autoři: mvo , bum
Spustit audio