Z úřadu v Mariánských Lázních se musí vystěhovat víc než polovina úředníků

22. září 2017

Více než polovina úředníků mariánskolázeňské radnice se bude muset z budovy kvůli jejímu špatnému stavu vystěhovat. Opravy za zhruba dva miliony korun by pak měly vyřešit havarijní stav jejich kanceláří.

O tom, zda město přistoupí k celkové rekonstrukci radnice, nebo ji opustí a postaví novou, ale vedení města stále nerozhodlo. Zastupitelé nepodpořili ani referendum, v němž by se k situaci mohli vyjádřit občané města.

„Doufáme, že se během podzimu budeme moci přesunout do budovy internátu v Ruské ulici naproti radnici. Žádní studenti už tam dlouhodobě nebydlí, ale budova je v poměrně dobrém stavu. Stěhovat by se mělo nejméně 60 lidí z celého zadního traktu radnice," řekl starosta Petr Třešňák.

O konkrétních podmínkách stěhování zatím město s krajem jedná. Celkově na radnici pracuje asi stovka úředníků.

Na radnici už pro jistotu nezasedá ani zastupitelstvo

Kvůli havarijnímu stavu některých prostor radnice už v budově ani nezasedá zastupitelstvo, poslední dvě jednání se musela přesunout do hotelu Krakonoš. Špatně jsou na tom především stropní konstrukce, kde se ukázalo napadení dřevomorkou.

Budova z konce 19. století by ale potřebovala celkovou opravu. Na tu si město nyní nechalo zpracovat studii proveditelnosti. Měla by ukázat jak náklady na opravu radnice, tak náklady na případnou výstavbu nové.

I v případě, že by se úředníci z radnice definitivně vystěhovali, muselo by město dům nadále udržovat a ideálně pro něj i najít využití. Pokusy o prodej nebyly v minulosti úspěšné. Každá z variant bude zřejmě stát stamiliony korun.

Výhodou vybudování nového správního centra by byla lepší dostupnost autem i veřejnou dopravou a soustředění několika institucí na jednom místě. Vedle špatného stavu je totiž problémem objektu v Ruské ulici také nedostatek parkovacích míst a značná vzdálenost například od vlakového nádraží.

zdroj: ČTK
Spustit audio