Ze sexistické reklamy si prý pamatujeme jen sexuální podtext, nikoli výrobek. Bude to i případ kampaně na studentské konto?

9. září 2014

Udělej se. To je slogan z plakátu, který propaguje studentské konto jedné banky. Kampaň cílí na mladé lidi a myšlenka přeměny teenagera se v ní znázorňuje výměnou a skládáním částí lidského těla.

„Z našeho pohledu už je reklama sexistickou, i když pak bude záležet na konkrétním provedení celé kampaně. Dá se tam více akcentovat ten sexuální podtón, který je v nadpise, případně se dá od něho trochu více ustoupit,“ tvrdí Petra Havlíková z nevládní organizace Nesehnutí.

Kreativní ředitel agentury, která kampaň vytvořila, Eduard Kauba nesouhlasí, že by v reklamě byl sexuální podtext:

„My tam říkáme Udělej se a se studentským kontem můžeš být tím, kým chceš. Ukazujeme, že si můžete vyměnit třeba hlavu nebo ruku tím, že to konto vám umožní buď chodit do posilovny a mít větší svaly anebo chodit do nějakého kurzu a mít chytřejší hlavu.“

Slogan podle Kauby musí zaujmout na první pohled, protože na ulici má člověk dvě sekundy na to, aby si krátkého sdělení všiml: „Víc si všimnete nápisu Udělej se než Pořiď si konto.“

„Pokud máte dvě vteřiny na to, aby vás reklama zaujala a je na ní napsané Udělej se, tak každého hned napadne, že bude mít větší svaly,“ míní Havlíková.

Jak dodává, smyslem reklamy je, že si lidé zapamatují produkt – u sexistické kampaně si zapamatují sexuální složku, ale ne konkrétní výrobek.

autoři: mvo , rkr
Spustit audio