22. září 2010 v 10:23 |

AB_09_onsite_CZ

c2f2aba572c974a5a9a41c3d6bcfc9db.png
22. září 2010 v 10:23 |

AB_09_onsite_CZ

Divadlo 29, Pardubice

16. ledna 2009 od 20:00 do 22:15 hodin ]]>

20:00 - 20:40 - Gurun Gurun: audiovizuální performance






21:30 - 22:15 Mateřídouška: audiovizuální performance
--------------------------

Gurun Gurun je semi-improvizační audiovizuální projekt založený na konci roku 2007 kytaristou Tomášem Knoflíčkem (Miou Miou), klávesistou Járou Tarnovským (Miou Miou) a VJ Vunelopuchu (BabyPuch, Kolektiv). Během roku 2008 se ke GG připojil multiinstrumentalista Tomáš Procházka aka Federsel (Handa Gote, Buchty a loutky).

Pro hudbu Gurun Gurun je typická hypno-minimalistická atmosféra, pomalé repetitivní melodie, používání konkrétních zvuků a terénních nahrávek. GG kombinují digitálně upravené kytary, analogové oscilátory, gramofony a laptopové podklady s akustickými nástroji. Vizuální složka projektu je založena na samplovaných šotech v kombinaci s jednoduchými flashovými animacemi.

Gurun Gurun se podíleli na kompilaci současné experimentální elektroniky labelu Ressonus a věnují se také remixování. V současné době připravují debutové album, na kterém se podílejí mj. i japonské producentky Sawako (Anticipate) a Moskitoo (12k).


Tomáš Knoflíček - hudebník, skladatel, výtvarník.
Působil v shogaze/ambientní kapele The Violine, podílel se na nahrávkách skupiny Miou Miou, od roku 2005 je jejím členem. V GG je hlavním autorem hudební i vizuální složky. Kromě hudby se věnuje výuce dějin výtvarného umění na Ostravské univerzitě.

Jára Tarnovski - hudebník, producent, hudební dramaturg.
Prošel několika alternativními kapelami, od roku 2003 je členem Miou Miou. Spolupacoval s japonskými Aus, remixoval mj. skladby Longital, Bratrů Offových a Kora et le Mechanix. Věnuje se skládání hudby pro rozhlas, animovaný film, multimedia a výtvarné instalace.

Tomáš
Procházka - loutkář, hudebník, zvukový designér, herec a režisér.
Od roku je 1999 členem souboru Buchty a loutky. Ve stejném roce založil improvizační hudební skupinu B4. V roce 2005 stál u zrodu umělecké skupiny Handa Gote. Spolupracoval s mnoha českými i zahraničními tanečníky, divadelníky a filmaři.

VJ Vunelopuchu - VJ, DJ, grafický designer.
VJ Vunelopuchu vystupuje také jako elektro DJ Babypuch. Začínal jako VJ radical campingové kapely I love 69 Popgejů. V Ostravě rozjel klubovou noc NuOva. Je členem skupiny Kolektiv, věnující se grafickému designu a novým médiím.


--------------------------

Miroslav Posejpal: Cesty soumrakem

"Pro mne je nejvlastnějším zvukem bezpečí ticho.

Ticho před usnutím, kdy překračujeme práh snu a dotýkáme se tichého srdce světa.
Kdy svět v naší mysli - i jeho zvuky - je už jen kaleidoskopem obrazů, ve kterých se stírají hranice mezi světlem a stínem, dobrem a zlem, krásným a ošklivým.
Kdy v každém z nás ožívá aspoň poslední kousíček dítěte, vnímajícího svět v jeho magické jednotě.

Jednotě bezpečí.

Cesty soumrakem mají rozdílné podoby. Jsou cestami různých usínání, cestami k různým snům. Vycházejí z různých míst našeho světa, odrážejí jeho mnohé tváře, vedou jeho světlými výšinami i temnými zákoutími, spojují se i rozcházejí - ... ale nakonec všechny dojdou naplnění v klidu noci.

V bezpečí ticha."
Miroslav Posejpal pro Art's Birthday 2009


Miroslav Posejpal (*1952) vystudoval baskytaru a kontrabas na lidové konzervatoři v Praze. V roce 1977 založil do dnes trvající instrumentální duo se saxofonistou Jiřím Durmanem.

Od roku 1990 se začíná převážně orientovat na hru na violoncello, od druhé poloviny 90. let se stává spolu s Emilem Viklických, Jarmo Sermilä a Alexem Švamberkem členem improvizačního uskupení Neuro, později bez Viklického Paraneuro. Posejpal se účastní desítek festivalů a koncertů v oblasti současné nezávislé a improvizační scény, kde buduje svět pozoruhodné zvukové estetiky kombinující svět akustického nástroje a jeho elektronické prolongace.

--------------------------

Pavel Novotný: Brambora.
Zvuková nahrávka kombinovaná s davovou performancí

Účinkující (pravděpodobně): Pavel Novotný, Jaromír Typlt, Vít Jakimiv, Iva Dvořáková, Anna Riedlová, Zuzana Vykoukalová, Jan Krňanský a publikum

Je známé, že opakováním a variováním slova mizí jeho zaběhnutý význam, a ze slova se stane pouhý zvuk. Funguje to ale i obráceně? Dokáže se význam zhmotnit zpětně ve zvuku? A není pak výsledný obraz mnohem skutečnější? Pro pokus, který by měl tyto otázky zodpovědět, byla zvolena brambora, slovo-objekt, které by se mělo zjevit v celé své bachraté mnohoznačnosti a prostorovosti. Kompozice spojuje předem připravený zvukový záznam s živou jevištní akcí. Publikum, které se performance bude aktivně účastnit, má tvořit něco jako živý mixér slov, slabik a hlásek. Připravená nahrávka tvoří zvukový podklad performance, a v pauzách mezi mixováním nabízí hlubinný portrét brambory jako takové: Směs názorů na bramboru, popisů, otázek, odpovědí i nečekaných asociací.

Pavel Novotný (*1976) působí jako odborný asistent na Katedře německého jazyka TU v Liberci (obor praktický jazyk a německá literatura). Dokončuje doktorské studium germanistiky na FFUP v Olomouci, kde píše disertační práci na téma "Kořeny literární montáže a koláže v německy psané literatuře". Je autorem básnické sbírky "Sběr" (Liberec 2003), píše a publikuje texty vycházející z přenosu mluvené řeči do psané podoby. Společně s Jaromírem Typltem scénicky zpracoval dadaistickou skladbu "Ursonate" Kurta Schwitterse a pro pořad PremEdice Radioateliéru ČRo 3 - Vltava vytvořil zvukovou kompozici "Lžička".

--------------------------

Mateřídouška: audiovizuální performance

Tereza Damcová - zpěv, kresby do animací, kostýmy, performance
Jiří Suchánek - hudba a zvuk, animace kreseb T.D., zvukové objekty a všechno to neustálé káblování...

Mateřídouška již několik let vytrvale vytváří na evropské experimentální scéne svébytnou podobu audiovizuální performance. Vznikla v roce 2005 jako diplomová práce Jiřího Suchánka a Terezy Damcové na Fakultě výtvarných umění v Brně.
Od té doby toto moravské duo své představení postupně rozšiřuje a propracovává. Stálým znakem zůstává volnost obrazů, zvuků, asociací i pohybů a neustálá chuť experimentovat. vystupovali na řadě českých i zahraničních festivalů, kde publikum často udivili, trochu postrašili, rozveselili a někdy snad i dojali.
Vystoupení se pohybuje na hranici koncertu, kina a performance. Veškerou tvorbu Mateřídoušky vytváří duo Tereza Damcová a Jiří Suchánek, kteří dohoromady funugují specifickou uměleckou "symbiózou".
Mateřídouška má silný snivý a výtvarný akcent - ruční perokresby Terezy Damcové jsou Jiřím Suchánkem digitálně animovány a vytváří tak na videoprojekci oživlé světy, kterými několik let neustále prochází morfující se a podivuhodná panenka Bubačka, která přišla omrknout tuto planetu. Něco v tom pohledu bude...
Zvukově se Mateřídouška jeví jako kombinace rozlehlých zvukových ploch s triphopovými a glitchovými nádechy, živým zpěvem, který je pocucháván všemožnými digitálními i analogovými procesy. Celá tato živě improvizovaná zvuková koláž je mimojiné občasně oživena v garáži ukutěnými zvukovými mini objekty.
Videoprojekce s jemným výtvarným jazykem animovaných ručních perokreseb s často bizardní snovou logikou, kostýmy, performance, šepot i řev... Mateřídouška

www.materidouska.muteme.cz