16. prosince 2010 v 12:13 |

AB_12_onsite_CZ

c2f2aba572c974a5a9a41c3d6bcfc9db.png
16. prosince 2010 v 12:13 |

AB_12_onsite_CZ

17. ledna 2012 | 19:00 - 22:30


19:00 1.000.049 orquestra (CZ)

20:00 SHRACK (AT)

20:45 Ondřej Gášek (CZ)

21:20 Frutti di mare (SK)


19:00 1.000.049 orquestra (CZ)

Michal Fridrich -  xylofon, ústní harmonika a duše
Ondřej Merta - tetris, páska a preparované kafe
Václav Peloušek - programování, data, hardvér a pájení obvodů
Andrea Rottin - kytara, perkuse a pomodori
Veronika Vlková - harfa, flétna a půvab
Blu Simon Wasem – vedení a přepisy jako výsledek umělecké rezidence v Grau Kllktvu
Vy -  vy

02527382.jpeg
1000049 orquestra byl založen pro znovuobjevení krásy díla Gabjauja Barastira, Baba Aitvarase, Bagishta Biegg-Olmaie a dalších významných představitelů post-meta-klasických hudebních forem. Většina  skladeb bude vycházet z kompozic uvedených před 49 lety, kdy umění slavilo 1000000 let. Jejich přepisy pro nové časy, nová média a novou generaci bude interpretovat soubor složený z významných postav současné brněnské experimentální scény.


20:00 SHRACK (AT)

stefan fraunberger: cimbál, kontrabas
david schweighart: rozšířená bicí souprava
peter kutin: kytara, live-electronics, zvuková alchymie

- uvnitř ruských kukajících hodin
- spalující vše z tvé představivosti
- tik ťak - tik ťak - tik ťak - tik ťak


02511209.jpeg

Peter Kutin
Narodil se v roce 1983, pochází z Rakouského venkova, od roku 2002 žije a pracuje ve Vídni jako hudebník, skladatel, zvukový umělec a producent.   Vystudoval elektroakustickou hudbu na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Založil skupinu dirac, s níž vydal několik alb na labelech spekk (japan), ucover /drone-records/ a valeot.   Jeho sólová tvorba vyšla kromě řady kompilací na labelech u-cover, karate-joe a valeot-records. Na svých koncertech se pohybuje ve světě jiskřivých nálad a hutných zvukových krajin, k jejichž vytváření používá zpravidla kytaru a laptop. Koncerty věnuje absolutní „senzaci poslechování vnímání“ a vyžaduje citlivost a pozoronost. Kromě svých aktivit v roli hudebníka a skladatele založil také organizace 'velak', v rámci níž pořádá pravidelnou koncertní sérii a festivaly. Do Vídně se tak dostane celé řada uměleckých osobností z domácí i mezinárodní scény akustických umění. Peter Kutin pracuje v multidisciplinárním studiovém prostoru garnison7 ve Vídni. Vyvinul zvláštní oblibu v práci s hudebními formami mimo západní hudební kulturu, zejména pocházejícími z dálného Východu. Absolvoval řadu cest za účelem speciálních terénních nahrávek a hudebně etnologických výzkumů, zejména v Indii, Madagaskaru, Sicílii, Japonsku, Islandu, nebo Řecku.

Peter Kutin je členem platformy klingt.org.
http://kutin.klingt.org | http://dirac.klingt.org | http://velak.klingt.org

02511208.jpeg

Stefan Fraunberger
Narodil se v toce 1980 v Horním Rakousku. Dva roky žil a pracoval v Rumunsku :: hrával na varhany při bohoslužnách :: lovil “neviditelné informace v Sýrii, Iránu, Jemenu, Pakistánu Syria, Iran, Yemen, Pakistan, Gruzii, Ukrajině :: studoval počítačovou hudbu, arabistiku & islamistiku a filozofii ve Vídni :: hraje na kontrabas, cimbál (rumunský dulcimer), Santur (perský dulcimer) a harmonium (uvnitř i vně) :: vyvíjí software :: věnuje se antropologickým studiím :: komponuje elektroakustickou a instrumentální hudbu a věnuje se produkci rozhlasových her ::
:: žije a „hoří“ ve Vídni

02511210.jpeg
David Schweighart
narodil se v roce 1984 ve Vídni, hraje na bicíc nástroje, tři roky studoval jazzovou kytaru na Konzervatoři Gustava Mahlera, aniž by jí dokončil ::
záběr – bicí nástroje a kytara v rozmezí sladkého popu a bolestivého rocku, komplexní kompozice, performance a volné improvizace povětšinou zaměřené na akustické zvuky, speciální herní techniky a preparaci hudebních nástrojů :: píše klavírní skladby a písničky většinou pro skupinu Tupolev :: aranžuje písně a kytarové party pro živé koncerty :: věnuje se elektroakustickým experimentům :: odehrál koncerty v Německu, Francii, Belgii, Nozozemí, Srbsku, Chorvatsku a Itálii

projekty: Shrack, Tupolev, Protestant Work Ethic, Misha Marks 4, le Cowboy, The GoreGoreBoys, Loose Lips Sink Ships, SCHWEIGHART / TROBOLLOWITSCH, BAGDASAROV/POLLACK/SCHWEIGHART/VATAGIN, Mimu Merz, Werner Kitzmüller


20:45 Ondřej Gášek (CZ)

02527405.png
Narodil ve v roce 1981 ve Vsetíně. Studoval SOU Strojírenské Vsetín,  Filmovou školu Zlín obor zvuk, Fakultu výtvarných umění VUT v Brně - atelier multimedia (nedokončeno stud.), a nyní je posluchačem oboru multimedialní komposice na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Od roku 2005 pracuje v Praze jako zvukař ve filmovém i televizním průmyslu u  hraného filmu, dokumentu, reklamy a nezávislé audiovisualní tvorby. Je autorem zvukových i hudebních komposicí pro krátký film, video i divadlo. V současné době žije v Brně. Ve své tvorbě osciloval mezi mnohými žánry elektronické hudby. Jsou mu blízké vlivy ambientu, trip-hopu, industrialu, techna, noise, post punk a minimal.Je hráčem na akustickou a el.kytaru, bicí nástroje, basu a piano.V současné tvorbě se věnuje zvukově-hudební kompozici a elektroakustické industrialní hudbě. Zkoumá akustickou povahu železa, za své hudební nástroje si vybírá kovové skulptury a předměty, válcovité kovové objekty atp. Používá sampling, digitální modulaci zvuku, granulární syntézu, aj. Pro svá vystoupení často používá interaktivní propojení hudby, zvuku a videa.

http://aleff.bandcamp.com

http://soundcloud.com/aleff

www.youtube.com/alefelektronik



21:30 Frutti di Mare (SK)

Bicí nástroje: ddkern

Baskytara: Rafal Mazur
Zpěv a elektronika: RBNX

Violoncello: Andrej Gál
Trombon: Miki Havrila

Elektrická kytara: Peter Čaputa

Alt sax. / dirigent: Miro Tóth


02511207.jpeg
Frutti di Mare jsou konceptuálním audiovizuálním projektem, v rámci něhož bylo v letech 2007 – 2009 odehráno deset koncertů. Předmětem svých zájmů i obsazením se obměňoval podle specifik koncertních prostor (od punkového klubu po filharmonii). Za projektem stojí osobnost Mira Tótha. Ten shromáždil na šedesát hráčů (zpěváků, instrumentalistů dirigentů i celý sbor), kteří byli ochotní vydat se na cestu experimentů v různých sestavách a kombinacích. Ve Frutti šlo vždy o interakci textu, zpěvu, instrumentální složky a vizuální projekce. VJ byl vždy v pozici rovnocenného hráče. Projekce je partiturou, podle níž se orientovali jak zpěváci, tak hráči. Sestava a počet hráčů se vždy odvíjela od tématu jednotlivých koncertů – šest hráčů v Odinovom oku, anebo padesát šest hráčů v Pašijích Štefana H. Koncept tématu, ale i technika hry se rovněž proměňovaly. Třetí z koncertů – CHAT – interaktivně a živě zhudebňoval různé projekce sociální komunikace. EJACULA byla zhudebněním pornografie začátku 90. let. minulého století s výraznými dějovými motivy. Rambo Balboa nakombinoval směs adrenalinových scén s inspirací hudbou stejnojmenných filmů. Plamene nad Slovnaftom zachytily atmosféru okolí Bratislavské rafinérie. Pašie Štefana H. byly zhudobněním procesu odvolávání ministra spravedlnosti a jeho slavné věty "Pôjdeš do basy, ty hajzel!". Posledný díl s názvem Snow Queen uzavřel ve spolupráci s výtvarníkem Andrásem Csefalvayem první sérii projektu. 

Do Brna přichází Frutti di mare v čistě instrumentální sestavě jako předzvěst chystané opery Moje more Kaddáfi.