Jezdil náměstek Hollan služebním autem soukromě? Zjišťuje to kontrolní výbor

Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva řeší cestování náměstka primátora Matěje Hollana z hnutí Žít Brno. Mají podezření, že služební auto s řidičem využíval i k soukromým účelům.

Náměstek brněnského primátora Matěj Hollan z hnutí Žít Brno najezdil za minulý rok služebním autem téměř 38 tisíc kilometrů. To je nejvíc ze všech radních.

Konkrétně téměř o polovinu víc, než ujel primátor. Některé z Hollanových jízd prověřuje kontrolní výbor zastupitelstva s podezřením, jestli opravdu jde jen o služební cesty.

Opoziční politici prošli všechny jízdy Matěje Hollana od začátku funkčního období v roce 2014. A výsledkem je seznam čtyřiadvaceti konkrétních případů. Ty podle lednového usnesení výboru vyvolávají podezření, že měly spíše charakter soukromých jízd a mohlo tedy dojít k neoprávněnému použití služebního vozu s řidičem.

Jsou to vesměs víkendové cesty na netradiční místa v Česku, jako je třeba do Dolní Moravy nebo na Králický Sněžník. Cílem je i obec Kurdějov na Břeclavsku.

„Poměrně dost nás zajímá obec Kurdějov, protože tam se pan náměstek vyskytl několikrát, zajímavé jsou cesty do Dolní Rožínky, kde toho taky moc kromě strašidelného zámku nenajdeme, takže to jsou destinace, kde na ten účel cesty jsme skutečně velmi zvědaví,“ říká předseda kontrolního výboru Oliver Pospíšil z ČSSD.

V polovině ledna požádal kontrolní výbor náměstka Hollana o vysvětlení účelu těchto čtyřiadvaceti služebních cest. Velmi stručná odpověď ale obsahovala jenom výčet obecných témat, kterým se náměstek na magistrátu věnuje - jako doprava, kultura nebo protidrogová politika.

O měsíc později byly odpovědi náměstka Hollana na dotazy vznesené redaktory Českého rozhlasu o poznání obsáhlejší. V Jeseníkách měl údajně dva víkendy za sebou jednání k regulaci hazardu.

V Kurdějově se potom sešlo několik výjezdních jednání - ať už Rady města Brna, nebo s národním protidrogovým koordinátorem.

„Jedná se tam o několik výjezdních zasedání k problematice sociálního bydlení a koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám, strategickému plánu sociálního začleňování, kdy jsme tam jezdili několikrát zcela transparentně za vedoucím úseku panem Foltýnem, protože ne všechno se dá řešit v kanceláři, to člověka trošku vyčerpává pořád mezi těma čtyřmi stěnami sedět. Nevidím v tom opravdu žádný problém,“ komentuje Matěj Hollan tři cesty do Dolní Rožínky na Vysočině.

Další zasedání kontrolního výboru je příští týden, opoziční politici se rozhodnou, jak budou dál postupovat.

Podle pravidel, která Českému rozhlasu poskytl magistrát, nelze auta používat k soukromým účelům. Týká se to vozidel s řidičem i těch bez něj. Matěje Hollana se týká jen první možnost, protože přiznává, že nemá řidičský průkaz.

autor: jel
Spustit audio