Pijte vodu z kohoutku, přesvědčují studenti hustopečského gymnázia

Studenti gymnázia v Hustopečích u Brna motivují lidi ve svém okolí k tomu, aby pili méně balené vody. Upozorňují na to, že její výroba je příliš drahá a neekologická. K pití té z kohoutku nabádají v celoměsíční kampani.

Sourozenci Tobiáš a Berenika Oudovi v Hustopečích u Brna zahájili projekt Vodu z kohoutku nebo život. Své spoluobčany se v průběhu této akce snaží přesvědčit o tom, aby pili méně balené vody. Každý, kdo se připojí k jejich výzvě, dostane na připomínku modro-zelenou stužku.

Sourozenci se inspirovali v Nizozemí, kde jejich sestra studuje na univerzitě. „Od dětství jsme třídili odpad a snažili jsme se, aby naše okolí bylo čisté. Když jsme viděli, že v Nizozemí lidé pijí jenom vodu z kohoutku, řekli jsme si, že když to jde tam, proč by to nemohlo fungovat i u nás,” vysvětluje student hustopečského gymnázia Tobiáš Ouda.

Studenti hustopečského gymnázia přesvědčují lidi, aby pili vodu z kohoutku místo balené

Do projektu sourozenců Oudových se zapojily i další obce z regionu. Studenti gymnázia také oslovují velké firmy ve svém okolí a snaží se je motivovat k tomu, aby jejich zaměstnanci pili méně balené vody.

„Myslím, že situace je dost vážná. Za rok každý člověk v Česku vyprodukuje sto kilogramů plastů. Výroba PET láhví je ekologicky náročná. Při výrobě takové láhve se spotřebovávají energie i ropa,” vypočítává důvody, proč dát přednost kohoutkové vodě před tou balenou Tobiáš Ouda.

Studenti hustopečského gymnázia přesvědčují lidi, aby pili vodu z kohoutku místo balené

Během akce Vodu z kohoutku nebo život studenti rozdali už kolem čtyři sta modro-zelených stužek. S organizací projektu jim pomáhá i jejich spolužák Lukáš Zemene. „Dřív jsem vypil přibližně jednu láhev balené vody za týden. Dnes si vodu v PET láhvi koupím maximálně jednou za měsíc,” svěřuje se gymnazista.

Akce Vodu z kohoutku nebo život bude v Hustopeči a okolí trvat ještě měsíc. Celá kampaň vyvrcholí společným úklidem odpadků, ke kterému se připojí všichni účastníci projektu.

autor: Štěpánka Kadlečková
Spustit audio