Výzkum: Čechy v obchodech zaujmou vyzdobené regály i výhodné ceny
Českého zákazníka při nákupu nejvíc zaujme netradiční obal zboží nebo cedulka se slevou. Dva roky trvající výzkum prováděli odborníci z Mendelovy univerzity v Brně a chování nakupujících zkoumali pomocí přístroje sledujícího pohyby očí. Díky tomu zjistili, kam se zákazníci při nakupování dívají a jakým způsobem si zboží vybírají.
Lidé jdou v první řadě po potravinách, které znají a pamatují si jejich umístění v obchodě. Zaujmou i nápadně vyzdobené regály. Podle výzkumníka Denise Drexlera ale má i to své limity.
„Když je něco až megalomanské, což můžou být třeba i balonky, na zákazníka to působí jako prvoplánové a příliš pozornosti tomu nevěnuje a hodně se i zákazníci můžou tomuto místu vyhýbat,“ vysvětluje Drexler.
Cena na prvním místě
I když účastníci výzkumu v odpovědích uváděli, že je pro ně důležitá kvalita, podle odborníka Stanislava Mokrého řadí na první místa cenu zboží.
„Cena bude opravdu v mnoha případech hrát hlavní roli. Český spotřebitel v obecné rovině, tak u něj sleva je to, co prodává,“ tvrdí Mokrý.
V budoucnu se chtějí vědci zaměřit na to, jestli si diváci olympiád pamatují značky sportovního vybavení.