Jak funguje naše paměť
Jak si pamatujeme filmy a obrazy? Jaké druhy paměti máme? Proč si některé věci pamatujeme a jiné ne?
Podle čeho si pamatujeme filmy nebo výtvarná díla? Jak to, že se některých obrazů (nebo i úryvků písní) nemůžeme zbavit? A co můžeme ve 20, ve 40 nebo v 70 letech věku udělat pro to, aby nám paměť dobře sloužila? Hosty živého vysílání Čajovny ve čtvrtek 23. ledna 2014 byli psychiatr Radkin Honzák a neurolog Martin Jan Stránský.
Poslechněte si záznam pořadu!
Radkin Honzák (* 1939) je ambulantní psychiatr IKEM a REMEDIS, sekundární lékař Psychiatrické léčebny Bohnice, asistent ÚVL 1.LF UK. Jako psychiatr pracuje od roku 1966 – nejprve v Ústavu pro výzkum výživy, kde jeho tématy byla gastroenterologická problematika, výzkum spánku, výzkum stresu. Specializuje se na psychiatrii, psychoterapii a psychosomatický (biopsychosociální) přístup.
Martin Jan Stránský (* 1956) praktikoval a učil neurologii na Yale, je zakladatelem a ředitelem výměnného Neuroscience programu mezi Yaleskou a Karlovou univerzitou a ředitelem Polikliniky na Národní. Působil jako primář neurologie i jako hostující profesor pro obor neurologie a klinické diagnostiky. Je také vydavatelem časopisů Přítomnost a The New Presence, angažoval se v minulosti také politicky.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.