Jihočeši nakupují na internetu méně než obyvatelé jiných regionů

2. květen 2005

Obyvatelé Jihočeského kraje kupují po internetu nejčastěji ledničky, pračky, notebooky či levnější digitální fotoaparáty. Za jeden nákup v průměru utratí 6000 korun, což je asi o 3500 Kč pod republikovým průměrem.

Za první čtvrtletí letošního roku tak lidé z jižních Čech utratili za internetové nákupy zhruba čtyři miliony korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti Internet Mall. "Největší zájem je nově o zahradní techniku. Lidé v kraji častěji než jinde v zemi nakupují třeba sekačky. V březnu pak obchodům vládly pneumatiky, roste poptávka i po dražších digitálních zrcadlovkách," řekl ČTK marketingový ředitel společnosti Tomáš Kovařík. Dodal, že nakupování po internetu upřednostňují na jihu Čech především muži. Typický zákazník je ve věku 20 až 35 let, má vyšší vzdělání a nadprůměrné příjmy.

Internet Mall vznikl před pěti lety a nyní zastřešuje 14 specializovaných obchodů a dva partnerské obchody, které firma nevlastní. Společnost rovněž provozuje čtyři klasické prodejny v Praze, Českých Budějovicích, Brně a Ostravě a vlastní rozvážkovou službu. Letos čeká zvýšení svých tržeb o více než polovinu na 1,37 miliardy korun.

autor: čro čb | zdroj: ČTK
Spustit audio