Pozor na nabídku ponožek po telefonu. Z krátkého hovoru může vzniknout nekonečný závazek

12. srpen 2015

Ve spotřebitelské poradně Českého rozhlasu České Budějovice jsme už varovali před nákupem holítek a náhradních břitů po telefonu. Švýcarská společnost Westerfield teď rozšiřuje svou nabídku pro české zákazníky o ponožky a spodní prádlo.

Mějte se při takovém telefonátu na pozoru. Stačí zdánlivě nevinný souhlas se zasláním dárku v podobě jednoho páru ponožek a čeká vás jejich doživotní přísun, a to samozřejmě už za peníze.

Jak tento obchodní trik funguje, vysvětlil právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička. „Spotřebitele oslovují telefonní operátoři, kteří nabízí zboží zdarma, slíbí, že pošlou něco na zkoušku. Spotřebitel se tím i bez svého vědomí často zaváže k opakovaným zásilkám podobného zboží, nejnověji jsou ponožky a spodní prádlo,“ uvedl.

Dochází podle něj k rozporu mezi tím, co je zákazníkovi řečeno, a co je poté napsáno ve smluvních podmínkách. Společnost pak většinou spotřebitele dlouho přesvědčuje, že zásilku zaplatit musí, posílá výhružky, hovoří o soudech, že spousta lidí raději zaplatí.

Čtěte také

autor: Radim Bártů
Spustit audio

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.