Obyvatelé Lišova a Štěpánovic trvají na vybudování plánovaného silničního obchvatu

8. září 2010

Zastupitelé Lišova na Českobudějovicku odsouhlasili změny územního plánu a dali zelenou nejen výstavbě dálnice D3, ale také obchvatu Lišova a Štěpánovic. Dálnice D3 totiž povede poblíž jeho správních území Lhotice a Červený Újezdec.

Problémem je ale plánovaný obchvat Lišova a Štěpánovic, který má stavět Ředitelství silnic a dálnic. Tato společnost jej totiž zařadila mezi deset nejméně výhodných staveb i přesto, že už je kompletně připravena projektová dokumentace.

Starosta Lišova Václav Chmel je zásadně proti tomu, aby se stavěla dálnice bez obchvatu: „Stavba musí bezprostředně navazovat na výstavbu dálnice D3. Problémem je, že řidiči, kteří budou chtít sjet z dálnice směrem na Jindřichův Hradec, dojedou do Lišova po čtyřproudé vozovce. Lišov a Štěpánovice jsou dvě úzká hrdla, kde se z toho posléze zblázníme. Kdyby se stavba dálnice urychlila a nebude v relativně kratší době obchvat Lišova, tak na tom možná budeme ještě hůře, než je dnes Planá nad Lužnicí.“

O tom, zda obchvat Lišova a Štěpánovic bude nebo nebude, by mělo být jasno tento pátek. Na jih Čech totiž přijede ministr dopravy Vít Bárta, který o pozastavení ať už plánovaných nebo rozběhnutých silničních staveb rozhodoval.

Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka k přeložce silnice I/34 neboli obchvatu Lišova a Štěpánovic uvedl: „V tuto chvíli nemohu říci ani ano ani ne. Stále je to v řešení. Zásadní schůzka proběhne ve čtvrtek, kdy se mají posuzovat všechny pozastavené stavby v republice – zda pokračovat nebo nepokračovat. V pátek se pan ministr Bárta chystá do Jihočeského kraje a nepochybně s jeho představiteli bude hovořit o této problematické komunikaci. Nepředbíhejme, počkejme si do pátku a uvidíme, jak to dopadne.“

Na jihu Čech ministerstvo dopravy pozastavilo výstavbu IV. železničního koridoru a ze silničních staveb pak úsek rychlostní R4 z Nové Hospody na Prahu.

autor: Petra Matoušková
Spustit audio