Antistresové omalovánky jsou hitem. Větší tržby díky tomu mají i výrobci pastelek

5. květen 2016

Lidé v Česku se vrátili k malování. Tržby rostou výrobcům pastelek, omalovánek a dalších výtvarných potřeb. Hitem se v knihkupectvích staly antistresové omalovánky. Češi tak se zpožděním kopírují celosvětový trend.

Mezi nadšené malířky patří Jarmila Pantlová. „Začala jsem v důchodu asi před pěti lety. Potřebovala jsem nějakou tvůrčí činnost, najednou mi bylo líto, že nic nevytvářím. Začala jsem tedy chodit do klubu, kde malujeme,“ vypráví.

Ostatní členové klubu mají podle ní podobnou motivaci. „Je hrozně důležité, že se scházíme. Když máte společného koníčka, tak s těmi lidmi lépe vycházíte a je tam dobrá atmosféra,“ dodává.

Větší zájem o malování v posledních letech potvrzuje Vladimírem Liebl, který už 51 let pracuje v českobudějovickém Koh-i-nooru. „,Dneska jsou lidé zahlceni elektronikou, počítači, notebooky, tablety a postupně si uvědomují, že by se měli věnovat i nějaké kreativní činnosti. Chtějí sami vytvořit nějaké dílo. Ten trend je rok od roku silnější. Je to vidět i na veletrzích, spousta firem trvale zvyšuje obrat a rozšiřuje sortiment,“ komentuje.

V zahraničí jsou antistresové omalovánky pro dospělé hitem dva roky, u nás vyšly poprvé v květnu 2015. „První náklady byly velice opatrné, protože jsme tomu sami příliš nevěřili. Nyní ale omalovánky neustále dotiskujeme a vylepšujeme. Prodávají se jich statisíce,“ říká Martin Keclík, obchodní ředitel vydavatelství Grada, které přišlo na český trh s antistresovými omalovánkami jako první.

Obchody v České republice také rozšiřují sortiment s potřebami na kreslení, lidé například požadují, aby sady pastelek měly více barev.

autor: pfr
Spustit audio