Na Sdružení ochrany spotřebitele Jihočeského kraje se obrací stále více lidí

18. březen 2012

Stále více zájemců o právní pomoc, méně financí a málo lidí – s tím vším se muselo loni vypořádat Sdružení ochrany spotřebitele Jihočeského kraje.

Jeho celostátní centrum v Praze, které mělo na starosti financování poboček v krajích, skončilo v konkurzu. A tak jihočeské centrum, které má kancelář v Českých Budějovicích a v Táboře, má jisté jen příspěvky od radnic a kraje.

Jak to zvládnou v letošním roce, to zatím neví. „Naše práce se nesestává pouze v poradenství, řešíme věci mimosoudně i soudně a naši právníci s námi spolupracují také na tvorbě právních a technických norem,“ představuje činnost sdružení Libuše Oulehlová z jihočeské poradny.

Loni se jim například povedlo, aby vyšla novela zákona o spotřebitelském úvěru, kde je možné do čtrnácti dnů odstoupit od smlouvy. Také se jim podařilo z více než sta loňských mimosoudních jednání kladně vyřešit přes osmdesát.

Celkem na jihu Čech vyřídili 3 354 podnětů. To je o 200 více než v roce 2010. Sdružení ochrany spotřebitele Jihočeského kraje má dvě poradny – v Českých Budějovicích a v Táboře.

autor: Jiří Čondl
Spustit audio