Nový ředitel Budvaru Petr Dvořák chce zvýšit prodej piva do zahraničí

24. duben 2017

Národní podnik Budějovický Budvar povede od 1. května bývalý šéf marketingu plzeňského Prazdroje Petr Dvořák. Jeho jmenování v pondělí v Českých Budějovicích oznámil ministr zemědělství Marian Jurečka.

Petr Dvořák se chce soustředit hlavně na posílení pozice Budvaru na mezinárodních trzích. „Já si myslím, že Budvar má velikánskou příležitost a možnost stát se, řekněme, vlajkonošem českého piva na mezinárodních trzích, a to z několika důvodů. Budvar je národní pivovar, ctí národní tradice, má silné povědomí o značce a věří tomu, že pivo a tradice se prostě šidit nedají,“ řekl.

Nového ředitele hledalo ministerstvo zemědělství od začátku roku poté, co bývalý šéf Jiří Boček po 25 letech odstoupil. Výběrová komise měla nejprve osm kandidátů, ministr Marian Jurečka nakonec dostal dvě jména.

„Oslovil mě právě životopis Petra Dvořáka, kterého jsem nakonec vybral. Je to člověk, který má už více než patnáctileté zkušenosti z pivovarnické branže, výroby, obchodu a marketingu, a to nejen z České republiky, ale i ze zahraničí. To je velmi cenné. Také myslím, že tím svým užším zaměření na marketing by mohl velice dobře zapadnout do toho týmu,“ uvedl ministr.

Prvním úkolem Petra Dvořáka bude detailně poznat fungování Budějovického Budvaru. „Dlouhodobější priority jsou, jak můžeme dát tu roli Budvaru na mezinárodních trzích, vrátit Budvaru silnou pozici v prémiovém segmentu na českém trhu a stát se nejžádanějším zaměstnavatelem v regionu,“ zmínil.

Do Českých Budějovic přichází Petr Dvořák od konkurence. V pivovarnické branži pracuje od roku 2000. „Pracoval jsem v minulosti pro různé hráče, například ve Staropramenu. Ve své poslední práci jsem měl na starosti mezinárodní marketing značky Pilsner Urquell, který byl řízený z Londýna,“ vzpomněl.

Osobní vztah má podle svých slov ale i k Budvaru. „Kolem něj se pohybuji velmi dlouho a už v minulosti jsme se s rodinou rozhodli, že se budeme přesouvat do jižních Čech. Budvar prostě patří k jižním Čechám a k tomu prémiovému segmentu, takže já jsem ho vždycky vnímal z té druhé strany jako velmi respektovaného konkurenta a značku, která je schopná vždycky dostát svému slov,“ uvedl.

Budvar už začal s investicemi do rozšíření logistických a výrobních kapacit. V příštích letech chce vedení podniku zvýšit výstav piva z loňského milionu a šesti set tisíc hektolitrů na dva miliony hektolitrů.

autor: Martin Pokorný
Spustit audio