Stavbu železničního koridoru komplikuje nestabilní podloží, výluka potrvá déle
Po 144 letech přestala sloužit železniční trať mezi Chotovinami a Sudoměřicemi u Tábora. Nahradí ji nová trasa IV. železničního koridoru, po níž budou vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Cesta z Prahy do Českých Budějovic se díky tomu zkrátí ze současných 160 na 90 minut.
Stavební práce u Chotovin ale způsobily omezení v dopravě, které mělo skončit v pátek 28. srpna. Kvůli nepříznivým geologickým podmínkám však výluka potrvá až do 11. září.
„Docházelo tady k vyjíždění skalních bloků a lokálním sesuvům, které musely být sanovány a odtěžovány a museli jsme přijmout nové technické řešení. To způsobilo odsunutí termínu zprovoznění části nové trati mezi Sudoměřicemi a Chotovinami,“ vysvětluje Petr Martinec ze Správy železniční dopravní cesty.
Stavaři kromě budování trasy nového železničního koridoru zahazují i stopy po původním čtyřkilometrovém úseku trati z roku 1871. „Dosavadní trať byla směrově nepříliš výhodná, rychlost mohla být maximálně 100 kilometrů v hodině a pro potřeby koridoru již nevyhovovala. Takže mezi Sudoměřicemi a Chotovinami je trať vedena ve zcela nové stopě,“ dodává Petr Martinec.
Mizí tak mosty, železniční náspy i zářezy v krajině. Za pár let nebude po staré železnici ani památky. „Provádíme rekultivaci toho území, vysazujeme dřeviny, zatravňujeme. Jakmile to vyroste a zazelená se, bude to k nepoznání,“ dodává stavař.
Stavební práce na železnici mezi Sudoměřicemi a Chotovinami skončí podle Martince do konce letošního roku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Nesvítilo se tam.‘ Policie chytila zloděje, který se vloupal do domu masového střelce z fakulty
-
World Press Photo vyhrál snímek z válečné Gazy. Žena na něm drží mrtvou neteř v náručí
-
Automatizované metro bez řidičů. Dopravní podnik vypsal tendr za asi 86 miliard na vlaky pro linky C a D
-
Na ekonomický růst nemáme natrénováno. Zatímco ostatní země investovaly, my to projedli, říká ekonom