Petr Šabata: Média po prvním poločase prohrávají 1:6

13. listopad 2013

„Každé ráno poslouchám Radiožurnál, abych věděl, co se děje, a koupil jsem si tři deníky,“ popsal své dopoledne s médii Petr Šabata, dlouholetý šéfredaktor několika celostátních deníků, který byl mezi 10. a 11. hodinou hostem Radiožurnálu a moderátorky Lucie Výborné.

„Média žila dlouhou dobu v poměrně příznivých ekonomických podmínkách a měla možnost prodávat informace,“ zamýšlí se Petr Šabata. Během krize se však v redakcích začalo škrtat. „Jde o to, aby se neřezalo také do svalů,“ míní. V takovém případě by média neměla čtenářům, posluchačům a divákům co nabídnout. Pokud totiž nebudou mít kvalitní autory, nezaujmou čtenáře.

Problémy médií však nejsou zapříčiněny jen recesí. „Média jsou postižena změnou paradigmatu, tedy krizí oboru samotného,“ připomíná s tím, že tato krize jde ruku v ruce s nástupem internetu. „Vydavatelské domy podcenily internet, pak na něj daly obsah a dostaly se do pasti,“ popisuje.

Čtěte také

O veřejnoprávní média se Petr Šabata nebojí. Mají totiž stabilní ekonomickou základnu a jejich poslání je zakotveno v zákoně. „Vztah mezi politikou a veřejnoprávními médii je nejlepší ze všech špatných,“ domnívá se. „Na Českou televizi je smutný pohled, ale Radiožurnál si vede dobře,“ dodává.

Média obecně však po prvním poločase prohrávají 1:6. Co se asi děje v kabině? A jak vnímá Petr Šabata vlastnické změny na českém mediálním trhu?

Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: šše
Spustit audio