Za deset let si svůj televizní program sestavíme sami

13. listopad 2013

Jestli jste si někdy v poslední době zapnuli v televizi specializovaný program zaměřený třeba na rybářství, vaření, golf nebo houbaření, tak jste moderní diváci. Z průzkumu BBC vyplývá, že až skoro polovina diváků přešla v posledních letech na specializované programy, a tudíž tradiční kanály publikum ztrácejí. A jak to bude vypadat za 10 let?

Je půl osmé a Michala pouští dvouletému Dominikovi Večerníček. Jenže v půl osmé se večerníček nevysílá. „Když je tři čtvrtě na sedm, tak nejsme pokaždé doma. Večerníček si proto nahrajeme a pustíme třeba později,“ říká Michala.

Od tradičního televizního programu k nahrávání a archívu

Michala je podle průzkumu BBC také moderním divákem. Ten si totiž nesedá k televizi podle toho, co běží. Naopak chce, aby program běžel podle něj. „Takový je i trend pro další roky,“ tvrdí mediální analytik Milan Šmíd.

Čtěte také

„Čím dál tím více lidí už se nedívá na televizi v časovém pořádku, jak je stanice nabízejí, ale pořady si nějak zaznamenávají, nebo je sledují z archívů, které jsou už dnes k dispozici,“ popisuje současný stav analytik Šmíd.

Časem se změní způsob distribuce

Televize samozřejmě rok 2023 přežije. Ovšem podle Milana Šmída to bude jiný druh televize, než jakou ji známe dneska.

Čtěte také

„Otázka je: je to ještě televize? Já, jako fanda televize, odpovídám, že to televize stále je, protože to, co nejvíce dělá televizi, je obsah. Obsah televizního sdělení jakožto média přetrvá, i když nabude různých forem distribuce i konzumace,“ dodává Milan Šmíd.

Diváci v Česku si už dnes mohou naladit nepočítaně programů. V Evropě jich je k dispozici více než deset tisíc, což je asi příliš i na velkého televizního nadšence. Délka sledovanosti se ale nezvyšuje. Průzkumy naopak ukazují, že lidé věnují televizi o něco méně času než před pár lety.

autor: lsm
Spustit audio