Maggi

22. květen 2015

Tradiční ochucovadlo vyvinuté Juliem Maggi a uvedené na trh roku 1886. Vyznačuje se typickou chutí a vůní.

Instantní polévky, dehydrovaný vývar v kostce a také tekuté polévkové koření. Obsahuje vodu, rostlinné bílkoviny, pšeničné otruby, cukr, ocet, umělou příchuť, dextrózu, karamelové barvivo, hodně soli a rozličná „éčka“. Hodí se do polévek, omáček, masových šťáv, rýže, těstovin, salátů a pikantních pomazánek.

Jméno Maggi nese ochucovadlo po jednom ze zakladatelů výroby potravinářských polotovarů. Julius Michael Johannes Maggi se narodil se 9. října 1846 ve Švýcarsku. Po matce, která pocházela z Curychu, zdědil spolehlivost a pořádkumilovnost. Po otci, jehož rodina měla kořeny v Itálii, naopak jižanský temperament. Nedlouho po studiích převzal rodinný mlýn ve městečku Kempttal kousek od Curychu a začal podnikat.

Průmyslová výroba na konci 19. století nabírala obrátky, chudí lidé pracovali od rána do večera a trpěli nedostatkem potravin. Maggi jim chtěl nabídnout kvalitní jídlo za dostupnou cenu – jako syn mlynáře měl k potravinářství blízko a vše navíc konzultoval s přítelem a lékařem Fridolinem Schulerem. Jako náhražku masa našli luštěniny, které také obsahují spoustu bílkovin. Přemýšleli a zkoušeli různé postupy, až vznikla první dehydratovaná luštěninová polévka, kterou stačilo zalít vařící vodou a mohla se okamžitě jíst. Hned nato vyrobili polévkové koření a na začátku 20. století polévkovou kostku – lepší alternativu tekutého bujónu.

Výrobky byly výživné, levné a šetřily čas. Firma, kterou Maggi roku 1886 založil, prosperovala, mimo jiné proto, že nepodcenila reklamu (šéfem reklamy byl po nějakou dobu dokonce mladý Frank Wedekind, pozdější známý německý dramatik). Maggi se snažil vidět své výrobky očima zákazníka a neustále se ptal, co spotřebitel očekává.


Příspěvek zazněl v pořadu Slovo nad zlato, který vysílá Dvojka ve všední dny vždy v 10:40 dopoledne.

autoři: Jitka Škápíková , Dan Moravec
Spustit audio