Gail Henry

Gail Henry - Foto:  archiv autora

Gail HenryFoto:  archiv autora

Irsko

Gail Henry (M.A., B. Mus a HDip ve správě umění) je rozhlasovou producentkou irské národní stanice vážné hudby RTÉ lyric fm.  

Studovala hru na flétnu, klavír a sborové dirigování a po absolvování vysoké školy, University College v Dublinu a Univerzity v Limericku (University of Limerick), pracovala jako manažerka koncertů u RTÉ Orchestras před tím, než přijala angažmá u stanice RTE lyric fm. 

Odpovídá za sestavování hudebního harmonogramu u stanice RTE lyric fm a za programování koncertů a oper. Za svoji práci obdržela mnoho národních a mezinárodních cen včetně ceny New York Festivals 2017 a poslední ceny za vynikající úspěchy při IMRO Radio Awards 2017. Ve stanici má na starost úspěšný vzdělávací program a program aktivní pomoci a rovněž založila soutěž RTÉ lyric fm's Choirs for Christmas, která se stala největší sborovou soutěží Irska a letos slaví svůj 19. ročník. 

Jaké bylo Vaše první setkání se soutěží Concertino Praga?
O soutěži jsem věděla díky sdílení koncertů a audio souborů prostřednictvím EBU. Má velice vysokou úroveň a pro mladé talentované hudebníky představuje výbornou příležitost. 

Jaký druh hudby máte osobně nejraději?
To je pro mě příliš těžká otázka. Můj zájem o hudbu je široký a otevřený. Jsem rozhlasovým producentem koncertů a oper našeho národního rozhlasu, a moje láska k vážné hudbě je proto rozsáhlá – od staré hudby k novodobé a od sólové k orchestrální. 

Jak obecně pohlížíte na umělecké soutěže a na objektivitu měření výkonů?
Soutěže se hodnotí dle kvality příspěvku, který by měl zachytit schopnosti a hudebnost muzikanta v daném časovém okamžiku (nahrávka). Jako porotci musíme předpokládat, že soutěžící splňují všechna kritéria soutěže (před tím, než se nám představí) a že nahrávka poctivě a efektivně odpovídá soutěžícímu. Můj oblíbený model při hodnocení takových soutěží je anonymní, protože je to spravedlivé a transparentní, vylučuje jakoukoliv zaujatost, předsudky a potencionální zvýhodnění.  

Co si myslíte o anonymním způsobu hodnocení nahrávek ve srovnání s hodnocením živých vystoupení?
S touto metodou zcela souhlasím z výše uvedených důvodů. Sice to vyžaduje soustředění a pozornost od poroty a hlavně chytré záznamy, aby bylo možné porovnat každého soutěžícího, ale myslím si, že je to nejspravedlivější model. 

V čem podle Vás spočívá největší přínos hudebních soutěží pro mladé muzikanty?
Takové soutěže nabízí mladým hudebníkům velkou příležitost a mezinárodní platformu – od představení při konečném koncertu až po video platformy, web-streaming a národní a mezinárodní vysílání. Jsou pro ně poctou. Může to být obrovským přínosem pro karieru, poučení a vývoj mladého člověka.  

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace