Jan Hudeček

Jan Hudeček - Foto: Khalil Baalbaki

Jan HudečekFoto: Khalil Baalbaki

Česká republika

Fagotista Jan Hudeček se věnuje především sólové koncertní činnosti, při níž rád propaguje hudbu 20. století, zejména českých autorů. Je sólofagotistou orchestru Národního divadla, vyučuje na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze. 

Je absolventem Akademie múzických umění v Praze ve třídě profesora Františka Hermana a profesora Jiřího Seidla. Koncertoval v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Polsku, Itálii, Francii, Turecku, Španělsku, Japonsku a USA.  

Je držitelem mnoha významných mezinárodních ocenění. Ve svých patnácti letech se stal absolutním vítězem v soutěži dechových nástrojů 15. Concorso Internazionale per Giovani Musicisti Citta di Barletta v Itálii. V roce 2008 získal titul laureát Concertino Praga, roku 2014 zvítězil v soutěži Pražského jara a obdržel cenu Českého hudebního fondu za nejlepší provedení skladby soudobého českého autora. 

Na porotcování v soutěži Concertino Praga se těší především proto, že uslyší spoustu nových výjimečných talentů a protože se bude moci soutěže zúčastnit ze strany porotce, nikoliv ze strany interpreta. 

Jaké bylo Vaše první setkání se soutěží Concertino Praga? 

Mé první setkání se soutěží bylo v roce 2008. Dodnes mám spoustu krásných vzpomínek na samotné natáčení soutěžního snímku a hlavně na jihočeský festival. 

Jaký druh hudby máte osobně nejraději? 

Je to zvláštní, ale i doma po práci si rád poslechnu klasickou hudbu, které se věnuji celý den, a přesto si u ní každý večer odpočinu. Také mám rád jazz. 

Jak obecně pohlížíte na umělecké soutěže a na objektivitu měření výkonů? 

Jsem soutěžní typ, od dětství jsem se účastnil uměleckých soutěží velmi rád a byly součástí mého hudebního dospívání. Co se týče objektivity porotců na soutěžích, tak jsem nikdy osobně nezažil, že bych byl hodnocen jinak, než jsem předpokládal. 

Co si myslíte o anonymním způsobu hodnocení nahrávek ve srovnání s hodnocením živých vystoupení? 

Každé má své pro a proti. Myslím si, že vizuální dojem je jeden z vjemů, který porotce vnímá, avšak může ovlivnit jak pozitivně, tak negativně. 

V čem podle Vás spočívá největší přínos hudebních soutěží pro mladé muzikanty?  

Určitě jsou to zkušenosti, které vám nikdo nemůže dát a ani vzít. Osobně pro mne byl vždy největší přínos se na konkrétní soutěž připravit. Pokud se potom podaří vyhrát nějakou velkou soutěž, určitě je to výborný start pro začátek slibné kariéry. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace