Marek Zvolánek

Marek Zvolánek - Foto: Khalil Baalbaki

Marek ZvolánekFoto: Khalil Baalbaki

Česká republika

Již během studií na konzervatoři ve třídě profesora Antonína Vaigla na sebe začal upozorňovat svými úspěchy a rozhodl se své dosavadní vzdělání rozšiřovat u známých evropských kapacit Hanse Ganche či Konradina Grotha. V osmnácti letech se stal členem České filharmonie. 

Jako sólista opakovaně vystupoval na významných a v mezinárodním měřítku uznávaných pódiích, jakými jsou festivaly Pražské jaro, Smetanova Litomyšl či Janáčkův máj. Účinkoval s Pražským komorním orchestrem, Komorním orchestrem České filharmonie, Filharmonií Hradec Králové, Neue Lausitzer Philharmonie a s mnohými dalšími. 

V současné době působí jako sólotrumpetista Symfonického orchestru Českého rozhlasu a Symfonického orchestru Hlavního města Prahy. Od roku 2006 je členem prestižního souboru Ten of the Best, který je složen z deseti trumpetistů vybraných z celého světa. V roce 2004 vedl master class v japonské Osace. Podílel se na řadě CD, natáčí hudbu k filmům, dokumentům i počítačovým hrám. 

Jaké bylo Vaše první setkání se soutěží Concertino Praga? 

Asi všechny studenty konzervatoří potká během studia šance zasoutěžit si v rozhlase s Concertinem. Je to takový první Taxisův příkop, který je potřeba zkusit přeskočit. Já měl to štěstí a vyhrál s kamarády jako člen žesťového kvinteta. Myslím, že Concertino je pěkný odrazový můstek a když zavzpomínám, tak každý, kdo ho vyhrál, se úspěšně živí hudbou. 

Jaký druh hudby máte osobně nejraději? 

Mám rád všechnu kvalitní hudbu od Bacha po Earth Wind & Fire. Poslouchám převážně v autě. 

Jak obecně pohlížíte na umělecké soutěže a na objektivitu měření výkonů? 

Když vezmu hodnocení klasické tříkolové soutěže, je asi nejtěžší hodnocení posledních čtyř až pěti finalistů. Vše záleží na tom, jak co komu ten den zrovna sedne. Většinou jde o velmi dobré hráče a je tak snad těžší být v roli porotců. 

Co si myslíte o anonymním způsobu hodnocení nahrávek ve srovnání s hodnocením živých vystoupení? 

Ve způsobu hodnocení mi přijde způsob Concertina naprosto unikátní. Pokud hodnotíte pouze audio a nejste rušen například vzhledem soutěžících, je šance na podvod minimální. 

V čem podle Vás spočívá největší přínos hudebních soutěží pro mladé muzikanty?

Každá příprava na koncert nebo na soutěž je mimořádně důležitá a pokaždé mladé hudebníky posune dál. Musí si zvykat na neustálý rituál přípravy, cvičení a výkonu, euforie, ale třeba i zklamání. To je asi nikdy nekončící tvrdá realita. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace