Robert Wolf

Robert Wolf - Foto: Khalil Baalbaki

Robert WolfFoto: Khalil Baalbaki

Rakousko

Téměř čtyřicet let byl hlavním flétnistou Vídeňské filharmonie, s níž často vystupoval také jako sólista pod taktovkou Nikolause Harnoncourta, Vladimira Fedosejeva, Leopolda Hagera, Martina Siegharta a mnohých dalších dirigentů. 

Jako sólista koncertoval rovněž s Německým komorním orchestrem Frankfurt, s Vídeňským orchestrem Concert-Verein či s Komorním orchestrem mladých.  

Je členem několika komorních souborů (např. Vídeňští instrumentální sólisté, De-Jean Quartet, Vienna Woods či Ensemble Contrasts), se kterými absolvoval turné po celém světě. Spolu se svou dcerou, klavíristkou Agnes Wolf, a s violoncellistou Michaelem Vogtem vystupují pod názvem Tamino Trio. 

Studoval hru na flétnu na Vídeňské univerzitě múzických umění u profesora Wernera Trippa a skladbu u profesora Friedricha Neumanna. Podrobně se také zabýval studiem dechových technik. Kromě svého pedagogického působení na Vídeňské univerzitě múzických umění v letech 1975–2013 je pravidelným lektorem letních hudebních kurzů. 

Prahu navštívil dvakrát jako turista a několikrát s Vídeňskými filharmoniky, vždy se mu v našem hlavním městě líbilo, a proto se již velmi těší na lednové zasedání poroty. 

Jaké bylo Vaše první setkání se soutěží Concertino Praga? 

Poprvé jsem se o soutěži doslechl od návštěvníků mého kurzu dechové techniky Michaela Koflera a později Daniely Koch, kteří v soutěži zvítězili. Měl jsem také tu čest několikrát spolupracovat s Veronikou Blachutou, která vyhrála v roce 2011. 

Jaký druh hudby máte osobně nejraději? 

Mám silný vztah ke staré hudbě Bacha, Händela, Telemanna, Haydna, Mozarta nebo Schuberta. Velmi se mi ale také líbí Debussy, Copland, Martin, Martinů či Piazzolla. 

Co si myslíte o anonymním způsobu hodnocení nahrávek ve srovnání s hodnocením živých vystoupení?

Nahrávky mohou být zmanipulované, silně tedy preferuji posuzování živých vystoupení. 

V čem podle Vás spočívá největší přínos hudebních soutěží pro mladé muzikanty?

Hudební soutěže umožňují seznámit se a především učit se od ostatních mladých muzikantů. 

Jak obecně pohlížíte na umělecké soutěže a na objektivitu měření výkonů? 

Pro rozvíjející se muzikanty není rivalita nejpříjemnější, ale je nevyhnutelná. Musí se pokusit se s ní smířit. Mnoho parametrů, jakými jsou například brilantní zvuk, technická jistota, frázování nebo vibrato, jsou objektivně měřitelné. A přesvědčivou a radostnou osobnost poznáte vždy. 

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace