Slovenský producent ABE členem týmu Atlantic Records

10. květen 2016

Trapového producenta ABEho znáte jako člena H16 nebo spolupracovníka Huga Toxxxe. Už před několika lety se jeho beaty uchytily u zahraničních hvězd, jako jsou Chief Keef nebo Soulja Boy. Před nedávnem přišla nabídka stát se členem producentského týmu Atlantic Records, vydavatelství, se kterým mají smlouvu hvězdy jako Wiz Khalifa, CeeLo nebo Bruno Mars.

Trap je v kurzu a o to větší konkurence musí být mezi beatmakery, kteří se snaží svůj beat dostat ke známým rapperům. ABE kdysi využil sociálních sítí, v současné době už za něj ve většině případů komunikuje jeho vlastní manažer. Jak se ABEmu podařilo prolomit hranice nebo k čemu ho smlouva s Atlantic Records zavazuje, se ho zeptala Mary C.

Jak se vlastně podařila ta první zahraniční spolupráce?
Je to hlavně o trpělivosti. Pomohl mi hlavně Twitter. Občas jsem vzhůru až do rána a sleduju Twitter, všimnu si, že tam někdo nahodí „I need some beats“, a chopím se příležitosti. A když pak lidi vidí, že je nonstop spamuju, tak si to už musí poslechnout. A tak jednou Chief Keef odepsal, že si ode mě vybral tři tracky, a celé Slovensko i Česko, všichni kámoši nechápali. Od té doby, už je to asi tři roky, posílám hudbu. A když máte track s Chief Keefem nebo Soulja Boyem, ostatní si vás spíš všimnou, když jim posíláte beaty. A ke Kevinu Gatesovi jsem se dostal přes kámoše producenta Patricka Carmelo, já jsem mu zas na oplátku dal e-mail na Chief Keefa. Vše je to o osobních e-mailech.

Jak došlo na smlouvu s Atlantic?
Posílal jsem Kevinu Gatesovi nějaké beaty, pak už jsem nad tím mávl rukou, protože se dlouho neozval a přeci jen Atlantic je velký label. Ale za pár dní mi odepsali, že mám poslat další beaty, a pak si najednou jeden vybrali a tak to začalo. Pak jsme měli Skype hovor se zástupcem Atlantic, řekli mi o penězích, a že by mě chtěli do týmu. Nakonec mi poslali osmistránkovou smlouvu. Za ten beat pro Kevina Gatese jsem dostal honorář i slušná procenta. Tak uvidíme, už jsem posílal další hudby a některé si i předvybrali, takže je na čem pracovat.

Jsou ve smlouvě nějaké závazky nebo něco, nad čím jste se musel rozmýšlet?
Tři roky nemůžu spolupracovat s nikým jiným, ani s naší skupinou, ani s nikým lokálním. Ale je to velmi slušné. Stejně jsem tu měl doteď problém, když jsem si říkal o peníze za produkci. Lidé tady na Slovensku ani v Česku moc peníze, kromě Rytmuse, nemají. Takže problém to není. U Atlantic je Wiz Khalifa, Bruno Mars a mnoho dalších, může se něco dalšího podařit. Už jsem i na Wikipedii pod Atlantic, hned první v abecedě, tak jsem rád. Ale myslím, že do hlavy mi to nijak nestouplo, dělám s lidmi ze zahraničí už tři roky a beru to normálně jako práci.(Pozn.: Krátce po rozhovoru nám Abe napsal, že nakonec má možnost spolupracovat s kýmkoliv a nebude vázán k exkluzivní spolupráci pouze s Atlantic Records.)

Najal jste si právníka?
Přítelkyně dělá ve firmě, kde se pohybuje spousta právníků, tak sehnala amerického právníka na tyhle smlouvy, ten si to přečetl a říkal, že je vše v pohodě, akorát je tam to omezení, že budu spolupracovat jen s nimi, ale jak jsem říkal, nevadí mi to, protože jsem doteď hudby rozdával lacino.

Dostáváte někdy od labelu nějaké zadání? Jak funguje spolupráce na dálku?
Někdy mi napíší, že by chtěli něco ve stylu Fettyho Wapa, tak to samozřejmě udělám a přidám k tomu, jak to cítím já. Pošlu jim tak tři až čtyři beaty. Oni mi odepíšou, někdy třeba chtějí něco změnit, tak udělám víc verzí. Takhle nějak to probíhá.

Myslíte, že by český a slovenský rap mohl uspět v zahraničí i přes jazykovou bariéru?
S tou hudbou je to trochu lehčí. No, Francouzi třeba nemají rádi angličtinu, Američani zas ani nevědí, kde je Slovensko. To je otázka, no. Nevím, zda by to lidi akceptovali, kdyby tomu nerozuměli. Ale naše skupina H16 už taky byla v Americe, většinou tam ale na koncert přijde jen tamní slovenská komunita, maximálně 1000 lidí. Nevím, no, zeptejte se Nironica.

autor: Mary C
Spustit audio

Více o tématu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

3x Karel Klostermann

Koupit

Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.