Porota 4. července  2017 v 11:38  

Michal Brenner

Michal Brenner - Foto: archiv Michala Brennera

Michal BrennerFoto: archiv Michala Brennera

Co se týče hudební dramaturgie, Michal Brenner je rozhodně o krok napřed než většina českých klubů. Nejen v rámci klubových večerů Bohemian Like You vybírá pro pražskou MeetFactory to nejzajímavější ze současného hudebního dění. I když vystudoval Matfyz, věnoval se vždy spíše pořádání hudebních akcí. Šest let vedl progresivní Festival Sperm a v současné době se kromě dramaturgie v MeetFactory věnuje také mezinárodnímu projektu SHAPE, který nastartoval společně s dalšími evropskými kluby a festivaly. Tento projekt se zaměřuje na podporu mobility progresivních audio i vizuálních umělců.

Jaký problém nebo nedostatek se podle tebe projevuje na straně hudebních odborníků na české scéně.
Já si myslím, že těch lidí, kteří se tomu věnují nějak systematicky, není moc. Co se týče managementu kapel nebo bookingu, tak to těm lidem vydrží pár měsíců nebo let, protože je to vlastně takové hobby. Když zjistí, že je to spousta práce a nejsou za to peníze, tak se na to vykašlou. Tady v Čechách je pár lidí, kteří se tomu věnují na profesionální úrovni, třeba Prokop Holoubek, který má agenturu Bum Bum Satori. A takových lidí, kteří to zprofesionalizují, Česká republika potřebuje víc. Jasně, je hezké si dělat doma hudbu do šuplíku, ale jestli s tím má člověk větší ambice, tak je tam spousta další práce. Tu práci musí udělat booking agenti, manažeři nebo dramaturgové. 

Jak by se podle tebe měli hudebníci připravovat na úspěšný export?
Myslím, že aby kapela mohla prorazit v zahraničí, nestačí dělat dobrou hudbu. Je tam ještě spousta práce kolem, buď pro samotnou kapelu, nebo pro někoho kolem nich, nějakého manažera nebo booking agenta. Tou hudbou to teprve začíná. České kapely a umělci si někdy myslí, že udělají dobrou nahrávku nebo že jsou dobří a ten zbytek se tak nějak stane a někdo je vyhmátne a objeví tu jehlu v kupce sena. Takhle to ale nefunguje a je potřeba vyjet někam, bavit se s lidmi a připravit se. Dnes už se nebavíme o nějakém rozdávání CDéček nebo USB disků, je třeba být připraveni hrát, jet na festivaly typu SXSW i další showcaseový festivaly, protože tam chodí ti zahraniční profesionálové a může si jich všimnout někdo ze zahraničního labelu. To znamená posílat pozvánky, dávat si schůzky s labely, posílat jim linky na SoundCloud, YouTube, ukázat jim, jak to vypadá živě. Takže je třeba natočit například profesionálně live show, aby ten člověk měl představu, jak ta kapela vypadá naživo. 

meetfactory.cz/cs/
shapeplatform.eu  

Autor:   Mary C

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas