Porota 4. července  2017 v 11:33  

Michal Pařízek

Michal Pařízek - Foto: archiv Michala Pařízka

Michal PařízekFoto: archiv Michala Pařízka

Byl u zakládání časopisu Full Moon, nyní je jeho šéfredaktor. Michal Pařízek působí na hudební scéně coby publicista od roku 2002. Tištěný časopis Full Moon rozšířil o pravidelné koncerty i putovní vinylový bazar Gram Bazaar a založil také Full Moon Forum, které zároveň hudbu vydává. Již delší dobu se podílí na činnosti promotérského kolektivu Scrape Sound.

Máš bohaté zkušenosti ze zahraničních festivalů. Co myslíš, že by kapely mohlo zaskočit, třeba i na showcaseovém festivalu nebo i obecně při kontaktu se zahraničními odborníky?
Myslím, že by se hlavně neměly nechat otrávit. Protože tyhle festivaly jsou hrozně náročný pro kapely i pro diváky. Jedna věc je, že se tam v jednu chvíli hraje na několika místech, a druhá věc je, že ty diváci jsou poměrně unavení, když se dívají na desátý koncert za den. Často potom odcházejí po druhé písničce. Ve skutečnosti to ale není nic hrozného, znamená to třeba jen to, že jsou utahaní nebo chvátají za nějakou svou kapelou. 

Jak by se podle tebe měli hudebníci připravovat na úspěšný export?
Strašně nerad bych někomu radil, nejméně kapelám. Existuje na to spousta různých manuálů. Ale co mohu říct z vlastní zkušenosti, měli by svůj koncert (na showcaseovém festivalu) odehrát jako každý jiný koncert, s plným nasazením a nebát se toho. Je jedno, jestli tu kapelu publikum nezná, myslím, že každý pozná, když je kapela fajn. 

Jaký problém nebo nedostatek se podle tebe projevuje na české scéně, hlavně tedy mezi těmi organizačními složkami?
Existuje tady různorodá rivalita, což mi přijde legrační. Zásadní mi přijde, že je tu nedostatek komunikace. Každý si hlídá to svoje a nikdo se nesnaží s nikým spojit a třeba vymyslet něco nového. Což vede k tomu, že se tu tvoří různé frakce. 

fullmoonmagazine.cz  

Autor:   Mary C

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas