Dakar 2016 – závodníci budou čelit novým výzvám!

10. prosinec 2015

Organizátoři letošního dakarského závodu si pro závodníky připravili několik novinek a speciálních pravidel. Snaží se tím vrátit závod ke kořenům off-road závodů, a výrazně také chtějí prověřit navigační schopnosti týmů. Jaké novinky tedy v lednu na jezdce čekají?

Prolomení startovních zvyklostí

V dřívějších ročnících dakarské soutěže se stávalo, že vítěz z předcházejícího dne ztratil v další etapě náskok, protože vyrážel do nevyježděného terénu. Proto se organizátoři tentokrát rozhodli prolomit startovací zvyklosti. Do maratonské etapy, která povede přes argentinskou oblast zvanou Fiambála a bude plná nebezpečných dun, tak vyrazí špičky jednotlivých kategorií společně. Na hromadný start nastoupí po tříminutových intervalech 10 nejrychlejších motorek z předcházejícího dne, 10 nejrychlejších aut a 5 nejlepších kamiónů. Toto neobvyklé startovní pořadí může pořádně zamíchat výsledky jednotlivých kategorií!

Maratonská etapa bez asistenční pomoci

Maratonské etapy vždy prověří úsilí a odolnost jezdců. V letošním ročníku budou závodníci čelit v argentinském Jujuy nové výzvě a v první maratonské etapě se budou muset obejít několik set kilometrů bez pomoci svých asistenčních týmů. Ty už totiž budou na cestě do Bolívie. Etapa povede ve výšce okolo 3 500 metrů nad mořem a povrch se bude měnit od písečného po skalnatý.

Vyčerpaný motorkář přijel do bivalu a lehnul

Druhá maratónská etapa čeká jezdce v průběhu druhého týdne soutěže. Tentokrát můžou využít své asistenční týmy a podrobit vozy důkladné údržbě a případným opravám. Tato etapa nebude jednoduchá především pro motorkáře a čtyřkolkáře, kteří budou dokončovat první část druhého maratonu a noc stráví v izolovaném bivaku. Během dvoudenního závodu z argentinského Belén do La Riojy na ně čeká více než 1 000 kilometrů.

Zaostřeno na navigační schopnosti

Hlavním navigačním nástrojem jezdců jsou road booky, které dostávají den před každou etapou. Je v nich vyznačena celá trasa včetně jednotlivých průjezdných bodů, které nesmí závodníci minout. Tentokrát ale budou některé trasové body držené v tajnosti a v road booku bude vyznačena jen celková trasa.

Dosavadní několikaleté navigační zkušenosti tak závodníci příliš nevyužijí a budou se muset spolehnout na své vlastní navigační schopnosti a intuici.

autoři: Dakar.com , min
Spustit audio